تئاتر فجر منتظر دستورالعمل ستاد مقابله با کروناست

دبیر جشنواره تئاتر فجر احتمال می‌دهد به دلیل اوج‌گیری سویه اُمیکرون کرونا، سالن‌های میزبان جشنواره با ظرفیت ۵۰ درصدی، پذیرای آثار باشند.

به گزارش سینماسینما، حسین مسافر آستانه درباره تغییرات احتمالی در برنامه‌ریزی جشنواره تئاتر فجر به دلیل اوج‌گیری سویه کرونا به ایسنا می‌گوید: برنامه‌ریزی ما برای حضور صد درصدی تماشاگران در سالن‌های میزبان بوده است و تا به حال هم هیچ مانعی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ایجاد نشده ولی احتمال ابلاغ دستورالعمل‌های تازه وجود دارد.

او با اشاره به گسترش سریع سویه اُمیکرون اضافه می‌کند: ما دو برنامه دیگر طراحی کرده‌ایم؛ استفاده از نیمی از ظرفیت سالن‌های نمایش و در بدترین حالت هم اگر اوج‌گیری بیشتر شود، آمادگی آن را داریم که جشنواره را در فضای مجازی برگزار کنیم.

مسافر درباره برگزاری افتتاحیه جشنواره که قرار است در یزد برگزار شود، نیز می‌گوید: فعلا برنامه‌ریزی ما برای برگزاری افتتاحیه به شکل حضوری است. بویژه که افتتاحیه در فضای باز برگزار می‌شود و قطعا فاصله‌گذاری اجتماعی در آن رعایت می‌شود ولی مشغول پیگیری هستیم تا مشخص شود شرایط چقدر برای اجرای این برنامه فراهم است.

دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر درباره حضور گروه‌های بین‌الملل در این دوره از جشنواره با توجه به شرایط فعلی توضیح می‌دهد: حضور گروه‌های بین‌الملل منوط به این است که از سوی کشورشان مانعی برای حضور در جشنواره‌های خارجی نداشته باشند. فعلا هیچ کشوری از حضور در جشنواره به این دلیل انصراف نداده است ولی همه چیز بستگی به این دارد که شرایط تا هفته آینده چگونه باشد.

حسین مسافر آستانه با تاکید بر الزام ارائه کارت واکسن برای حضور در سالن‌های نمایشی ادامه می‌دهد: این موضوع به صورت دستورالعمل از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده است و هر کسی که بخواهد وارد سالن‌های نمایش شود چه به عنوان تماشاگر چه گروه اجرایی و … حتما باید پیش از ورود به سالن، کارت واکسن ارائه بدهد.

چهلمین جشنواره تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه برگزار می‌شود. امسال افتتاحیه جشنواره در یزد برپا خواهد شد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 168608 و در روز یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۲:۰۶
2024 copyright.