تاثیر آلودگی هوا بر فروش فیلم‌های سینمایی

رییس انجمن سینماداران گفت: با توجه به آلودگی هوا و کاهشی که در میزان مخاطب سینماها وجود داشته است، وضعیت فروش فیلم‌ها و ادامه اکران آن‌ها می‌تواند در جلسه جدید شورای صنفی نمایش بررسی و کارشناسی شود.

محمد قاصد اشرفی بیان کرد: بحران آلودگی هوا در روزهای گذشته بر میزان فروش فیلم‌های در حال اکران، تاثیر گذاشته و این مسئله در صورت ادامه یافتن باید به شکل دیگری بررسی شود.

وی در این‌باره به سینمای تحت مدیریت خود اشاره کرد و افزود: در سینما ماندانا شاهد کم شدن میزان مخاطب و فروش فیلم‌ها در روزهای گذشته بوده‌ایم و اطلاع دارم که در پردیس‌های سینمایی هم همین وضعیت بوده است، البته در روز سه شنبه که بلیت سینماها نیم بهاست وضعیت بهتر بود اما نسبت به هفته‌های گذشته فروش قبلی را نداشتیم.

اشرفی همچنین درباره فیلم‌های کودک که در سینماها اکران می‌شوند و به نظر می‌رسد وضعیت بدتری نسبت به دیگر فیلم‌ها داشته باشند گفت: در حال حاضر سه فیلم «قهرمانان کوچک»، «دم دراز حقه باز» و «شکلاتی» را روی پرده داریم که مدارس زیادی برای حضور دانش آموزان در سینماها و تماشای این فیلم‌ها اعلام آمادگی و سانس‌هایی را رزرو کرده بودند که متاسفانه این برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده کنسل شد.

 او گفت: بنابراین بحرانی بودن هوا بر رفت و آمد خانواده‌ها نیز تاثیر گذاشته و برای فیلم‌های کودک هم با کاهش مخاطب روبرو شده‌ایم.

رئیس انجمن سینماداران با اشاره به اینکه شاید بهتر بود دولت به جز مدارس، ادارات را هم تعطیل اعلام می‌کرد تا آلودگی هوا هر چه سریعتر برطرف شود، گفت: با توجه به اینکه در شورای صنفی نمایش هم عضویت دارم به نظرم می‌رسد که میزان کم فروش فیلم‌ها باید در جلسه شورای صنفی بررسی شود تا اگر به دلیل آلودگی، میزان فروش به اندازه فاحشی پایین آمده و فیلم‌ها در معرض خطر قرار گرفته باشند، تصمیم گیری جدیدی صورت گیرد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 75502 و در روز جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۳:۳۷
2024 copyright.