تاثیر مخرب کرونا بر فروش سینماهای آمریکا/ نتایج یک تحقیق جدید منتشر شد

بر اساس نتایج یک تحقیق جدید، تعطیلی سالن‌های سینما و عدم اطمینان ایجاد شده به سبب شیوع ویروس کرونا تاثیر مخربی بر گیشه سینمای آمریکا در سال ۲۰۲۰ خواهد داشت.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، موسسه تحقیقاتی «مافت ناتانسون» واقع در وال‌استریت پیش بینی کرد درآمد حاصل از بلیت فروشی در سینماهای آمریکا در سال با پنجاه و دو درصد کاهش از ۱۱.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۵.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ کاهش خواهد یافت و البته این سیر نزولی می‌تواند با عدم بازگشایی سالن‌های سینما در ماه جولای و اکران نشدن فیلم‌هایی چون «Tenet» و «مولان» تشدید نیز شود.

در این گزارش آمده در صورتی که بازارهای سینمایی مهم نیویورک، سانفرانسیکو و لس‌آنجلس بازگشایی نشوند، تغییر تاریخ اکران فیلم‌های ارزشمند سال برای استودیوهای فیلمسازی دشوار خواهد بود. هنوز تاریخی برای از سرگیری فعالیت سالن‌های سینما در نیویورک و لس آنجلس گرفته نشده است.

فیلم «Tenet» ساخته جدید «کریستوفر نولان» قرار است از ۱۷ جولای و «مولان» از ۲۴ جولای اکران شوند.

همچنین بر اساس این گزارش، پیش بینی‌شده در سال ۲۰۲۱ میلادی، گیشه سینمای آمریکا بازگشت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و به فروش ۹.۷ میلیارد دلاری برسد که البته این رقم نیز با ادامه توقف ساخت محصولات سینمایی و همچنین اکران فیلم‌ها در سرویس‌های اینترنتی به خطر خواهد افتاد.

سینماهای آمریکا از اواسط ماه مارس و در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور تعطیل شدند و اکران همه فیلم‌های مهم به تعویق افتاد. مخاطبان سینما این روزها در قرنطینه خانگی بیشتر به سمت شبکه‌های ویدئوی درخواستی (VOD) روی آورده‌اند.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 136753 و در روز سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۵:۳۰
2024 copyright.