تازه‌های اکران/ ریوالدو و رضا عطاران به سینماها می‌آیند

من سالوادور نیستمقرارداد نمایش چهار فیلم «نزدیک تر»، «من سالوادور نیستم»، «وروجک ها» و بیداری برای اکران در جلسه شورای صنفی نمایش به ثبت رسید.

به گزارش سینماسینما، غلامرضا فرجی سخنگوی این شورا درمورد مصوبات جلسه مورخ ۲۸ دی ماه  گفت: قرارداد فیلم «نزدیک‌تر» در گروه سینمایی «کوروش» ثبت شد و این فیلم بعد از فیلم «خبر خاصی نیست» در این گروه اکران می‌شود.

او اضافه کرد: فیلم «وروجک‌ها» نیز به جای فیلم ‌«شکاف»در گروه سینمایی «ماندانا» به نمایش در می‌آید که اکران آن از روز چهارشنبه سی دی ماه آغاز می‌شود و فیلم «شکاف» به اکران خود در گروه آزاد ادامه می‌دهد.

به گفته فرجی؛ قرارداد فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» نیز در گروه ماندانا ثبت شد و بعد از اینکه اکران فیلم «وروجک‌ها » به پایان رسید، این فیلم در گروه، اکران عمومی خود را آغاز می‌کند.

همچنین فیلم «بیداری» در گروه اریکه ایرانیان و از تاریخ چهارشنبه سی دی ماه به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایسنا، فیلم «نزدیکتر» به کارگردانی مصطفی احمدی و محصول «ایران نوین فیلم» است که در جشنواره فجر سال گذشته در بخش فیلم‌های اول مورد تقدیر قرار گرفت.

صابر ابر، پگاه آهنگرانی، پارسا پیروزفر، نازنین فراهانی، شیرین یزدانبخش، محمد بحرانی، فراز مدیری و ستاره اسکندری بازیگران این فیلم هستند.

فیلم «من سالوادور نیستم» نوشته رضا مقصودی و کار منوچهر هادی داستان ناصر و خانواده‌اش است که به سفری سیاحتی به برزیل دعوت می‌شوند، آنجل دختری برزیلی او را با نامزد سابق خود اشتباه گرفته است و …

۸۰ درصد از فیلمبرداری این فیلم سینمایی در برزیل صورت گرفته و رضا عطاران و یکتا ناصر بازیگران اصلی آن هستند.

حضور ریوالدو بازیکن مشهور فوتبال برزیل و مرد سال فوتبال جهان در سال ۱۹۹۹ در این فیلم سینمایی یکی از نکات قابل توجه آن است. مهدی محرابی، ژیلا صادقی و سوگل محرابی، کارول ویدوتی و بری فیوکا از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«وروجک‌ها» که از فضای شاد و فانتزی و موزیکال هم برخوردار است، روایتگر داستان زندگی خواهر و برادری به نام های ساینا و سینا است که پدر و مادرشان را با رفتارهای‌ نادرست‌شان به ستوه آورده‌اند. یک روز صبح که آنها از خواب بیدار می‌شوند در کمال تعجب پی می‌برند که پدر و مادرشان ناپدید شده‌اند. ساینا و سینا قدم در راهی می‌گذارند که مشکلات عجیب و غریبی انتظارشان را می‌کشد.

در این فیلم علیرضا خمسه، سیما تیرانداز، طوفان مهردادیان و مهدی احمدی به عنوان بازیگران اصلی جلوی دوربین رفتند و ساینا اژدری، کیمیا حسینی، ایلیا مجیدی، آرتین پشنگ، روژان تقی زاده، عسل مردی، امیرعلی خانی، آرش ادیبی و… بازیگران خردسال این اثر به شمار می‌روند.

فیلم “بیداری” به کارگردانی فرزاد موتمن نیز با بازی نیکی کریمی، شقایق فراهانی، حامد بهداد، مهدی احمدی، نیره فراهانی، کیهان ملکی، رویا جاوید نیا، مهوش وقاری، شیوا خنیاگر، فلور نظری، افسانه ناصری، حسین محب اهری، فرامرز روشنایی، علیرضا ریاحی و مریم کاویانی به نمایش در می‌آید.

این فیلم داستان زنی به نام زهرا است که حافظه‌اش از زمانی که برای آخرین بار دختر ۶ ساله‌اش یاسمن را دیده، متوقف شده است. اکنون پس از گذشت ۲۴ سال از آن اتفاق، حافظه زهرا بازگشته و او قصد دارد دختر گمشده‌اش را بیابد اما همه نشانی‌هایی که به یاد دارد به کلی تغییر کرده است.

«بیداری» از مجموعه فیلم‌های سی‌امین سال انقلاب است که توسط سازمان سینمایی سبحان با حمایت و مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است.

 

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 9961 و در روز دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۲:۱۵
2024 copyright.