تبریک ویژه افسانه بایگان به اصحاب رسانه

افسانه بایگانافسانه بایگان می‌گوید هنرمند و رسانه لازم و ملزوم هم هستند و باید هر دو طرف با سعه‌صدر و آرامش با یکدیگر برخورد کنند.
به گزارش سینماسینما، افسانه بایگان بازیگر سینما، تئاترو تلویزیون این روزها مشغول بازی درسریال “گمشدگان ” است که پخش آن از شنبه ۱۴ مردادماه از شبکه دو سیما آغاز شده است.

او درباره حضور دوباره‌اش در تلویزیون و نقشی که در این سریال ایفا می‌کند، گفت: روزهای پایانی ضبط سریال “گمشدگان” به کارگردانی رضا کریمی را پشت سر می‌گذارم. در این سریال نقش یک وکیل مورد اعتماد کامل رادارم و نقشی کاملاً متفاوت نسبت به نقش‌هایی است که تاکنون بازی کرده‌ام.

بایگان در ادامه افزود: مجموعه تلویزیونی “گمشدگان ” درباره دختری جوان به نام ترنج است که در رشته عکاسی تحصیل می‌کند و به این حرفه مشغول است. او برای تغییر شرایط زندگی وارد مسیری می‌شود که اتفاقات پیش‌بینی‌نشده‌ زیادی را به همراه دارد. مجموعه تلویزیونی “گمشدگان ” محصول گروه فیلم و سریال شبکه دو سیماست و داستان آن با نگاهی آسیب شناسانه و اجتماعی به معضل اعتیاد و تأثیرات مخرب آن بر خانواده می‌پردازد.

وی درباره ما به ازای بیرونی که از این شخصیت وجود دارد و همچنین رسیدن به این نقش اظهار کرد: سال‌هاست با رضا کریمی تجربه همکاری دارم و پس از صحبت درباره نقش خیلی سریع به آنچه مدنظرمان بود رسیدیم. شخصیت ما به ازای بیرونی دارد و بار ارزشی و اخلاقی آن را بسیار می‌پسندم. نیازمند جستجوی زیاد در این زمینه نبودم و با صحبت با کارگردان و تجربیاتی که داشتم نقش را یافتم. ایجاد حس اعتماد در انسان‌ها و کسانی که می‌شود به آن‌ها اتکا کرد نکته مهم این شخصیت است. شخصیتی که در سریال ” گمشدگان ” ایفاگر آن هستم، زنی است که خودش یک مرکز خیریه را مدیریت می‌کند و تجربیاتم در زمینه مرکز خیریه در این سریال به کارآمد.

بازیگر “آدمکش ” در پاسخ به این سؤال که چطور پس از سال‌ها با سریال “پریا ” به تلویزیون بازگشت و حالا نیز در سریال “گمشدگان ” حضور یافت، بیان کرد: در طی این سال‌ها پیشنهادهایی که وجود داشت متأسفانه قصه‌های خوبی نداشتند و بسیار ضعیف بودند. حضور در سریال “پریا” را نیز صرفاً به دلیل موضوع آن پذیرفتم، چرا که در مورد نقش خودم جای صحبت دارم و می‌شد بیشتر به این شخصیت پرداخت و کارکرد. نقطه قوت این سریال موضوع آن بود که درباره ایدز بود و در راستای آگاهی دادن به مردم ساخته‌شده بود و همین عامل نیز موجب شد تا بازی در این سریال را بپذیرم.

بایگان که مدتی قبل خبر از تأسیس یک مرکز خیریه داده بود، درباره فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد: متأسفانه این مرکز در همان ابتدای کار از ادامه راه بازماند، چرا که این کار در توان من نبود و به‌شدت انرژی می‌گرفت. بیشتر به نظر می‌رسد فعالیت در این زمینه‌ها نیازمند داشتن یک گروه حرفه‌ای است که بتوان در کنار آن‌ها در این حوزه فعالیت کرد. من در این زمینه به‌تنهایی همه کارها را بر دوش کشیدم و خیلی زود متوجه شدم که این توان و نیرو را ندارم، ضمن اینکه عدم همراهی دوستان من را در این زمینه دلسرد کرد.

این بازیگر محبوب سینما و تلویزیون در آستانه فرارسیدن روز خبرنگار درباره تعامل اصحاب رسانه و هنرمندان گفت: هنرمند و رسانه لازم و ملزوم هم هستند به این دلیل که هنرمند محصولی را تولید می‌کند که می‌تواند با اتکا به رسانه و با حفظ امانت و درستی آن محصول را به نظر مردم برساند. باید هر دو طرف با سعه‌صدر و آرامش با یکدیگر برخورد کنند و با هم خیلی خوب کار کنند. دلیل تنش‌هایی که این روزها بین اصحاب رسانه و هنرمندان شکل‌گرفته را متوجه نمی‌شوم، ضمن این‌که این عصبانیتی که امروز دیده می‌شود، به‌طورکلی در جامعه بالا رفته است و شما شاهد این عصبانیت از درون خانواده تا به شکل وسیع‌تر در جامعه هستید و موضوعی است که باید موردبررسی قرار بگیرد. امیدوارم این تنش‌ها میان اهالی رسانه و هنرمندان نیز کاهش پیدا کند. آرزوی موفقیت دارم برای تمامی دوستان در رسانه و روز خبرنگار را به آن‌ها تبریک می‌گویم.

منبع: هنرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 62099 و در روز دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۰:۱۶
2024 copyright.