تجلیل از سینمای ایران در جشنواره بین المللی فیلم آسیا در بارسلون

مراسم تجلیل از سینمای ایران درجشنواره بین المللی فیلم خانه آسیا جمعه شب درمحل سینما جیرونای بارسلون برگزار گردید.

به گزارش سینماسینما، این مراسم با حضور «داوید ناوارروس گارسیا» مدیرکل خانه آسیا ، خانم «مننه گراس بالاگر» دبیر جشنواره ، «علیرضا اسماعیلی» رایزن فرهنگی ایران دراسپانیا و جمعی از نمایندگان سیاسی کشورهای شرکت کننده و هنرمندان و علاقمندان اسپانیایی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم داوید ناوارروس گارسیا طی سخنانی ضمن تشکر از کلیه شرکت کنندگان به اهمیت این جشنواره به عنوان نمادی برای حضور کشورهای مختلف آسیایی دربارسلون پرداخته و آنرا فرصت خوبی برای تعامل هنرمندان رشته سینما با یکدیگر دانست.
سپس خانم مننه گراس دبیرجشنواره طی سخنانی ضمن بررسی دوره جدید جشنواره مذکورافزود در دوره جدید در پنجمین سال، حضور بسیار خوب کشورها را در این جشنواره شاهدیم.
وی به حضور پررنگ و چشمگیر سینمای ایران در این جشنواره اشاره نموده و افزود:سینمای ایران جایگاهی برجسته و شناخته شده در جهان دارد و خوشحالیم که با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و رایزنی فرهنگی در جشنواره امسال ۱۰ فیلم از جمهوری اسلامی ایران شرکت نموده است. وی همچنین از حضور «محمد رحمانیان» به عنوان داور جشنواره نیز تشکر نمود.
شایان ذکراینکه دراین جشنواره که از ۲ تا ۱۲ نوامبر (۱۱ تا ۲۱ آبان ) برگزار می‌ شود ، ۲۵ کشور ازافغانستان، استرالیا، بنگلادش، بوتان، کامبوج، چین، فلیپین، هنگ کنگ، هند، اندونزی، ایران، ژاپن، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، نپال، نیوزلند، پاکستان، کره جنوبی، سری لانکا ، تایلند، تاجیکستان، تایوان و ویتنام حضور دارند.
فیلم ها دربخش های رسمی، پانوراما، دیسکاوری، ویژه و بخش گذشته نگر شرکت نموده و به بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلنامه و بهترین عکاسی فیلم جایزه اعطا می گردد.
باهمکاری بنیاد سینمایی فارابی (با مسئولیت پخش کنندگی فیلمها) و رایزنی فرهنگی‌ ایران در اسپانیا، ۱۰ فیلم ایرانی در پنجمین دوره از جشنواره فیلم آسیا به نمایش گذاشته می شوند.
اسامی فیلم های شرکت کننده ایرانی در جشنواره فیلم آسیا عبارتند از :
– سینما نیمکت اثر محمد رحمانیان در بخش رسمی‌
– سارا و آیدا اثر مازیار میری در بخش رسمی‌
– خانه ای در خیابان چهل و یکم اثر حمید رضا قربانی در بخش پانوراما
– قشنگ و فرنگ اثر وحید موساییان در بخش پانوراما
– خواب آب اثر فرهاد مهران فر در بخش ویژه
– تا آمدن احمد اثر صادق دقیقی‌ در بخش ویژه
– امکان مینا اثر کمال تبریزی در بخش نتپک (NETPAC)
– ربوده شده اثر بیژن میرباقری در بخش نتپک
– سیانور اثر بهروز شعیبی در بخش دیسکاوری
– حورا اثر غلامرضا ساغرچیان در بخش دیسکاوری
شایان ذکر اینکه فیلم ‘سینما نیمکت’، فیلم افتتاحی این جشنواره و «محمد رحمانیان» نیز یکی‌ از داوران بخش رسمی‌ آن بود.
هدف از برگزاری این جشنواره، نزدیک کردن مخاطبان این محصولات فرهنگی با روایت ها و داستان های قاره آسیا است.
به گفته «مننه گراس بالاگر» دبیر فستیوال فیلم آسیا بارسلون، این جشنواره به عنوان یک جشنواره تخصصی در سینمای آسیایی می‌ خواهد به یک مرجع بین المللی تبدیل شود و به عنوان پلی بین دیگر جشنواره های اسپانیا نظیر سینمای کره جنوبی گرانادا، جشنواره سینمای خیخون، جشنواره فیلم فوق العاده سیتجس و جشنواره فیلم سن سباستین که تعداد قابل توجهی‌ از فیلم های آسیایی در آنها وجود دارند، عمل کند.

منبع: ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 71950 و در روز شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۱:۲۵
2024 copyright.