تجلیل از فیلمبردار برنده اسکار در جشنواره کمرایمیج لهستان

فیلیپ روسولو فیلمبردار ۷۵ ساله فرانسوی وبرنده جایزه اسکار در جشنواره «کمرایمیج» لهستان تجلیل می شود.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، جشنواره «کمرایمیج» که تخصصی‌ترین جشنواره فیلمبرداری جهان محسوب می‌شود، از فیلیپ روسولو فیلمبردار کهنه کار فرانسوی که در کارنامه اش فیلمبرداری بیش از ۷۰ فیلم به چشم می خورد و هیچ نشانه ای از بازنشستگی هم در او هویدا نیست، تجلیل می کند.

روسولو در واکنش به دریافت این جایزه ابراز خوشحالی کرد و گفت تصمیمی برای بازنشسته شدن ندارد.

این فیلمبردار ۷۵ ساله فرانسوی یک جایزه بفتا و دو جایزه سزار دریافت کرده است او همینطور سه بار نامزد جایزه اسکار شده که یک بار برای فیلم «رودخانه‌ای از میان آن می‌گذرد» ساخته رابرت ردفورد جایزه اسکار را از آن خود کرده است.

روسولو به بهانه دریافت این جایزه با ذکر خاطره ای از گفتگویش با جان بورمن از جایگاه جایزه اسکار در زندگی اش گفت: وقتی در مراسم اسکاری بودم که فیلم «امید و افتخار» حضور داشت از جان بورمن کارگردان فیلم پرسیدم این جایزه چه اهمیتی دارد؟ یک سال دیگر هیچکس نمی داند این جایزه را کی برده. جان نگاهی به من کرد و گفت همه به جز کارگزارت این جایزه را فراموش می کنند.

از شاخص ترین فیلم های روسولو در مقام فیلمبردار می توان به «روابط خطرناک»، «امید و افتخار»، «ما فرشته نیستیم»، «مردم علیه لری فلینت»، «ماهی بزرگ»، «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» و «ملکه مارگوت» اشاره کرد.

جشنواره فیلم «کمرایمیج» لهستان امسال بین روزهای ۱۴ تا ۲۱ نوامبر (۲۴ آبان تا ۱ آذر) برگزار می شود.

منبع: صبا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 145241 و در روز یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۶:۴۱
2024 copyright.