تجمع فعالان انیمیشن در داخل خانه سینما/تقاضای دیدار با مدیرعامل خانه سینما

در پی حذف فاطمه حسینی‌شکیب از ترکیب هیات مدیره صنف انیمیشن تعدادی از فعالان عرصه انیمیشن با حضور در خانه سینما نسبت به این موضوع اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوشنبه ۱۳ شهریور ماه جمعی از فعالان و فیلمسازان انیمیشن با حضور در خانه سینما نسبت به وقایع ۱۰ ماه گذشته از نخستین روز تشکیل و برگزاری مجمع عمومی صنف انیمیشن ایران اعتراض خود را اعلام کردند. آنها همچنین به حذف یکی از اعضای هیات مدیره صنف معترض شدند.

این عده از فعالان جامعه انیمیشن ایران با به همراه داشتن نامه‌ای که به امضای بیش از ۱۳۰ نفر رسیده بود، نسبت به آخرین اتفاقات مرتبط با صنف خود که روز شنبه ۱۱ شهریور و طی جلسه‌ای که با حضور هیات رییسه صنف، نماینده تشکل‌های خانه سینما و هیات مدیره صنف برگزار شده بود اعتراض کردند. طی جلسه چهار ساعته روز شنبه رای نهایی مبنی بر خروج فاطمه شکیب از هیات مدیره صنف انیمیشن صادر شده است.

طبق گفته معترضان، حذف شکیب که از چهره های آکادمیک و پژوهشی رشته انیمیشن است در حالی صورت گرفته که وی مدارکی که سابقه وی در عرصه تولید را اثبات می‌کند نیز ارایه کرده ولی مورد قبول هیات مدیره آسیفا قرار نگرفته است.

در حال حاضر با خروج شکیب از ترکیب هیات مدیره، روانبخش صادقی عضو علی البدل اول صنف به هیات مدیره وارد می شود.

این عده که خواستار دیدار با منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما بودند درنهایت موفق به صحبت با مرتضی رزاق کریمی شدند. همچنین در پایان با حضور محمد ابوالحسنی رییس هیات رییسه صنف که سعی داشت علل رد صلاحیت شکیب را به معترضان توضیح دهد گفتگوها به نتیجه نرسید و معترضان اعلام کردند که علاوه بر پیگیری موضوع شکایت امروز، شکایت‌های دیگری را با عنوان تخلف هیات مدیره آسیفا، هیات رییسه صنف و… به مراجع ذیصلاح تسلیم خواهند کرد.

معترضان همچنین نامه ای را خطاب به مدیرعامل خانه سینما تحویل دفتر وی دادند که متن نامه نزد خبرگزاری مهر محفوظ است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 65143 و در روز سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۷:۲۵
2024 copyright.