تخته‌گاز اکبر عبدی در مسیر شانه تخم‌مرغی‌ها

سینماسینما: اکبر عبدی هنرمند محبوبی که روزگاری در آثار درخشانی مانند «اجاره‌نشین‌ها»، «دزد عروسک‌ها»، «در چشم باد»، «آدم برفی» و… بازی می‌کرد، مدت‌هاست که در سینمای بدنه و تجاری غرق شده و طرفدارانش را ناامید کرده است. اگر نگاهی گذرا به کارنامه او بیندازید، متوجه می‌شوید این بازیگر مدت‌هاست برای حفظ جایگاه هنری خود تلاشی نکرده و صرفا فروش خوب در گیشه او را راضی کرده است. تازه‌ترین مثال این موضوع فیلم «ایکس لارج» است که اکران آن از همین امروز آغاز شده. به علاوه او قصد دارد اواخر تیر، برای اجرای تئاتر کمدی «مش اکبر و دختراش» به کانادا سفر کند و در این تئاتر با ارژنگ امیرفضلی و بهنوش بختیاری همبازی شود.
از «رسوایی» تا «ایکس لارج»
اکبر عبدی در سال‌های اخیر در آثاری مانند «رسوایی ۲»، «چهار اصفهانی در بغداد»، «عشقولانس» ایفای نقش کرده و روی پرده سینما دیده شده است. البته که او تا به حال چندین بار به صراحت گفته است به خاطر پول، به قول خودش در فیلم‌های «مزخرف» بازی کرده و کاملا این موضوع را پذیرفته است اما او حتی در انتخاب آثار تجاری هم حد و مرز خاصی نداشته و این طور که کارنامه‌اش نشان می‌دهد به طور عملی همه پیشنهادهایی را که داشته، پذیرفته است. مثلاً فیلم «رسوایی» از فیلمی مانند «عشقولانس» یا «ایکس لارج»، اثر تجاری آبرومندتری است و بازیگری مانند او حداقل باید تفاوتی میان آن‌ها قائل باشد. گاهی حتی این فیلم‌ها گیشه خوبی هم ندارند. او اکنون فیلم «تولدت مبارک» را روی پرده سینما در حال اکران دارد که ویژه مخاطب کودک و نوجوان است و پس از دوهفته اکران، حدود ۳۷ میلیون تومان فروخته
است.
کمبود نقش‌های خوب
علاوه بر انتخاب‌های بد اکبر عبدی، موضوع دیگری که نباید از آن غافل شد، شرایط امروز سینمای ایران است که عبدی را هرچه بیشتر به سمت بازی در فیلم‌های بد و بدتر هدایت می‌کند. امروزه برای بازیگر توانایی مانند او نقش‌های خوبی نوشته نمی‌شود یا کمتر نوشته می‌شود، بنابراین دایره انتخاب‌ها بیشتر محدود به فیلم‌هایی نظیر «عشقولانس»، «شاباش» یا «سوءتفاهم» می‌شود. در نتیجه فیلم‌های اکبر عبدی بی‌سروصدا اکران می‌شود، مورد استقبال نسبی قرار می‌گیرد و هزینه خود را درمی‌آورد؛  از پرده پایین می‌آید و کم‌کم جایگاه او به عنوان یک بازیگر خوب و محبوب در ذهن تماشاگران از بین می‌رود، اتفاقی که امروز شاهد آن هستیم.
منبع: روزنامه خراسان/ مائده کاشیان

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 115454 و در روز چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۷:۵۱
2024 copyright.