ترانه تیتراژ سریال “دوپینگ” چگونه شکل گرفت/ تلفیق نوستالژی با رپ

«محمد بحرانی» بازیگر سریال «دوپینگ» به کارگردانی رضا مقصودی که این شب‌ها از شبکه سه سیما پخش می شود، به تازگی خوانندگی تیتراژ این سریال را نیز عهده دار شده است.

به گزارش سینماسینما، وی در این باره گفت: اصولا خواننده نیستم و چند کار را به صورت دلی با همین گروه خودمان که همیشه با هم کار می‌کنیم خواندم. کارهای شاخص ما همان دو قطعه برای جام های جهانی فوتبال و یک کار برای مسابقه‌های جهانی والیبال بود.

وی ادامه داد: این قطعه ها بیشتر از اینکه انتقادی باشند روحیه بخش هستند و در تیتراژ دوپینگ نیز هدفمان روحیه بخشی به مردم بوده است و تلاش کردیم تا این تیتراژ شیرین تمام شود که ارجاع می دهد به فردای روشن.

این بازیگر درباره اینکه ایده این ترانه تیتراژ از کجا آمد؟ گفت: کاراکتر فریدون در سریال با پیشنهاد خودم گه گاهی ترانه آی نسیم سحری را زمزمه می‌کند چراکه آهنگی است که برای خودم خاطره انگیز است و اواسط کار به ذهنم رسید شاید بتوانیم برای تیتراژ پایانی سریال چنین ایده ای را پیاده کنیم.

وی بیان داشت: بر همین اساس تصمیم گرفتیم ترانه آی نسیم سحری را با ترانه‌ای رپ تلفیق کنیم. تهیه کننده و کارگردان چنین ایده ای را دوست داشتند و باعث شد ما استارت کار را بزنیم.

صداپیشه عروسک جناب خان در ادامه نیز عنوان داشت: با اینکه این سریال نوروزی بود و در متن ارجاعی به اتفاق های بیماری کرونا نداشت، اما دیدیم که نمی شود تیتراژ از حال و هوای این روزها جدا باشد و طی پیشنهاد امیر متمرکز شدیم روی اتفاق های ویروس کرونا و امیر سلطان احمدی بندهای رپ را بین ملودی ها درباره این موضوع سرود.

بحرانی در ادامه افزود: ترانه آی نسیم سحری برای نسل من و هم نسلی هایم خیلی خاطره انگیز است و اگر دوستان اصل ترانه را گوش کنند واقعا از ترانه و ملودی و صدای زیبای آقای همایون فال لذت خواهند برد.

وی ادامه داد: قبل از اینکه کار را شروع کنیم با آقای همایون فال تماس گرفتم تا از وی کسب اجازه کنم و او هم استقبال کرد و بعد از پخش کار هم واکنش های خوبی دریافت کردند و گفتند که نسل جوان نیز از این کار استقبال کردند.

این بازیگر در ادامه بیان داشت: از ابتدا که چنین ایده ای به ذهنم رسید می دانستم به خاطر وجود بخش های نوستالژیک می تواند با نسل های قبل ارتباط برقرار کند. از سویی هم دهه هشتاد و نودی ها نیز با فرم رپ آن ارتباط برقرار می کنند. فکر کردیم با این تلفیق می توانیم همه نسل ها را جذب کار کنیم و برای همین چنین ترکیبی را در نظر گرفتیم.

وی در پایان نیز گفت: از تمام بچه هایی که در شکل گیری این ترانه تیتراژ همراهی کردند تشکر ویژه ای دارم که در شرایط فعلی جامعه و قرنطینه خانگی با ما همراهی کردند. حتی به دلیل قرنطینه خانگی نمی توانستیم در استودیو کار را ضبط کنیم و ابتدا گفتیم من در خانه بخش های رپ را بخوانم و برای پوریا بفرستم و او تنظیم کند و هر چه خواندم و ضبط کردم کار خوبی نشد و در نهایت به استودیوی پوریا رفتیم و در آنجا ضبط کردیم.

منبع: فارس

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 133119 و در روز یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۹:۱۱
2024 copyright.