تشکر ناظری از اصغر فرهادی/ حافظ ناظری: یاد گرفتم بیگانه پرست نباشم

فرهادی ناظری هاشهرام ناظری خطاب به اصغر فرهادی – کارگردان سینما – که مهمان کنسرت «ناگفته‌» بود، گفت: متشکریم از شما که برای مردم ایران اسکار آوردید.

به گزارش سینماسینما، شوالیه آواز ایران در اجرای کنسرت «ناگفته» اظهار کرد: آقای فرهادی! این‌گونه سکوت و همکاری مخاطب ایرانی در کنسرت، از فرهنگ ما می‌آید و این نوع فضا را نمی‌توان در جای دیگری از دنیا دید.
ناظری همچنین به‌دلیل همراهی مردم، به روال شب‌های گذشته‌ی این کنسرت، اجرای قطعه‌ی «اندک اندک» را به آن‌ها هدیه کرد.
او با همراهی حافظ ناظری – فرزندش – قطعات مختلفی را اجرا کرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به فصل اول آلبوم ناگفته‌ (آفرینش) شامل قطعات صلح اتمی و ساز آواز و همچنین بداهه‌نوازی، مرا می‌بینی و هر دم زیادت می‌کنی دردم، فصل چهارم آلبوم ناگفته (بازگشت جاودانگی) شامل رقص کهکشان‌ها، نزول، رهایی، سکوت، عروج و جاودانگی اشاره کرد.
حافظ ناظری همچنین در اجرای شب گذشته خود با اشاره به اینکه سعی می‌کند نگاهش به توانایی‌های داخلی باشد گفت: در دو سال گذشته هربار که خواستم کنسرت ناگفته را برای اجرا روی صحنه ببرم فکر می‌کردم تنها نوازندگان خارجی می‌توانند این قطعات را بنوازند. تا اینکه امسال به پیشنهاد بزرگان موسیقی از توانایی نوازندگان ایرانی بهره بردم و یاد گرفتم که نباید بیگانه پرست باشم و نگاهم به توانایی‌های داخلی هم باشد.
وی در ادامه گفت: این روزها ایران وضعیت خوبی در نگاه بین‌المللی ندارد. حضور هنرمندان بزرگی همچون اصغر فرهادی در این میان می‌تواند به صادر کردن نگاه ایرانی به جهان کمک کند و تمامی هنرمندان موظف هستند نگاه خود را به مقوله هنر جهانی کنند.
در کنسرت «ناگفته» پدرام فریوسفی با ویلن، امین غفاری با ویولا، سالار غفاربجویی با ویلنسل، شهریار نظری با دف و ساز ابداعی بم باژ، فرهاد صفری نوازنده و طراح سازهای ابداعی، بابک غسالی با عود و گروه کُر شامل الهه حیدری، مهرناز شاه‌محمدی و شیوا سروش همکاری می‌کردند.
رضا رویگری – بازیگر -، بهرام دبیری – نقاش -، حمیدرضا قربانی – کارگردان – از جمله هنرمندان حاضر در کنسرت «ناگفته» در شامگاه ۱۵ مردادماه بودند که در فضای باز برج میلاد برگزار شد.

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 23202 و در روز شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۸:۳۸
2024 copyright.