تشکیل دادگاه برای شکستگی پای یک بازیگر

دادگاهی در انگلستان یکی از کمپانی‌های حاضر در روند ساخت فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» را به دلیل قصور در محافظت از بازیگران و کارکنان در صحنه محکوم کرد.

به گزارش سینما سینما ,دلیل اصلی تشکیل شدن این دادگاه حادثه‌ای بود که در صحنه فیلمبرداری «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» برای هریسون فورد اتفاق افتاد و به شکستن استخوان پای او انجامید.

فورد در سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» نقش هان سولو را بازی می‌کند. او هنگام فیلمبرداری یکی از صحنه‌های هفتمین فیلم از سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» در ژوئن سال ۲۰۱۴ زیر دری فلزی گیر افتاد و پایش آسیب دید. این حادثه در استودیوی پاین‌وود در نزدیکی لندن رخ داد.

به گفتۀ مرکز سلامت و ایمنی محیط بریتانیا فشار وارد شده از سوی این در را می‌توان با وزن یک خودروی کوچک مقایسه کرد. سخنگوی این مرکز با اشاره به قابل پیشگیری بودن این حادثه گفت: «مدیریت خطرات در صحنه فیلمبرداری فارغ از میزان شهرت بازیگران و عوامل برای محافظت از عوامل جلوی دوربین و پشت صحنه امری حیاتی است.»

کمپانی فیلمسازی لندنی فودلز به عنوان مقصر پرونده هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است. فورد ۷۱ ساله در زمان حادثه بلافاصله از راه امداد هوایی به بیمارستانی در آکسفورد انتقال داده شد تا بعداً پای چپش جراحی شود.

«جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» در مجموع به فروشی بالای ۲ میلیارد دلار در جهان دست پیدا کرد و پس از «آواتار» و «تایتانیک» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 22009 و در روز پنجشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱:۴۸
2024 copyright.