تعداد رقبای جایزه اسکار خارجی‌زبان به ۵۰ فیلم رسید

1944

۱۹۴۴

مهلت معرفی فیلم‌ها به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی برای حضور در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان ۱ اکتبر (۹ مهر) به پایان می‌رسد.

به گزارش سینماسینما، در فاصله چند روز به پایان مهلت ارسال فیلم‌ها به اسکار تاکنون ۵۰ کشور نمایندگان خود را به آکادمی معرفی کرده‌اند.

برزیل: فیلم «مادر دوم» (The Second Mother) به کارگردانی آنا مولایخچ به نمایندگی از برزیل به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد.

این فیلم اولین بار در دنیا سال گذشته در جشنواره ساندنس در بخش مسابقه فیلم‌های داستانی سینمای جهان نمایش داده شد و هژینا کازه و کامیلا ماردیلا جایزه بازیگری را دریافت کردند. «مادر دوم» سپس در بخش پانوراما شصت و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین روی پرده رفت و جایزه سینماهای هنری (CICAE) و جایزه تماشاگران پانوراما را در بخش فیلم داستانی برلیناله به دست آورد.

فیلم درباره خدمتکاری (با بازی کازه) است که با کارفرما‌هایش، باربارا و کارلوس، در سائو پائولو زندگی می‌کند و وظیفه انجام کارهای روزمره خانه از جمله پخت و پز، نظافت و تمیزکاری و همچنین نگهداری از فابینوی نوجوان را از زمانی که پسربچه‌ای بیش نبود بر عهده دارد. اگرچه باربارا فابینو را به دنیا آورده، اما این وال است که نقش مادری حقیقی را در زندگی او بازی می‌کند. او که ۱۳ سال در خدمت خانواده فابینو بوده است، به لحاظ مالی دغدغه‌ای ندارد، اما عذاب وجدان ناشی از‌‌ رها کردن دخترش جسیکا در شهری واقع در شمال برزیل ر‌هایش نمی‌کند. جسیکا (با بازی ماردیلا) که به دست اقوام و آشنایانش بزرگ شده، قرار است در امتحان ورودی کالج شرکت کند و به همین دلیل به سائو پائولو می‌آید تا بعد از بیش از یک دهه با مادر واقعی‌اش رو‌به‌رو شود و…

کامبوج: فیلم «آخرین حلقه» (The Last Reel) به کارگردانی سوتهو کالیکار نماینده کامبوج در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار خواهد بود.

این فیلم اولین بار در دنیا سال گذشته در جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو به نمایش درآمد و کالیکار جایزه «روح آسیا» را از بنیاد مرکز آسیا ژاپن دریافت کرد. «آخرین حلقه» در جشنواره فیلم خاور دور در اودینه، ایتالیا نیز جایزه «اژدهای سیاه» فیلم منتخب تماشاگران را گرفت.

«آخرین حلقه» درباره یک فیلم گمشده است که زیر «کشتزارهای مرگ» در کامبوج مدفون شده است. این فیلم نسخه‌هایی متفاوت از واقعیت را فاش می‌کند. نوجوانی شورشی در یک سینمای متروک فیلمی قدیمی با حضور مادر خود را پیدا می‌کند که ممکن است از رازهایی تلخ درباره زندگی مادرش و پدر و مادر او در دوران خمرهای سرخ پرده بردارد.

«آخرین حلقه» اولین فیلم کالیکار و اولین فیلم بلند داستانی است که یک زن کامبوجی کارگردانی کرده است. این فیلم سال ۲۰۱۳ با حضور بازیگران محلی فیلمبرداری شد.

شیلی: «کلوب» (The Club) به کارگردانی پابلو لارین نماینده شیلی در بخش فیلم خارجی‌زبان است. این فیلم فوریه پیش در بخش مسابقه اصلی شصت و پنجمین جشنواره برلین روی پرده رفت و جایزه بزرگ هیئت‌داوران را که از آن به عنوان جایزه دوم برلیناله یاد می‌شود، از آن خود کرد.

«کلوب» درباره چهار کشیش کاتولیک مغضوب است که در یک شهر کوچک ساحلی در شیلی با هم زندگی می‌کنند و می‌کوشند گناهان خود را پاک کنند. با آمدن یک همراه مغضوب دیگر آرامش این چهار نفر به هم می‌ریزد. “نه”، فیلم قبلی لارین با بازی گائل گارسیا برنال سال ۲۰۱۲ در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن برنده جایزه شد و بعداً نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.

کلمبیا: «آغوش مار» (Embrace Of The Serpent) به کارگردانی سیرو گرا به نمایندگی از کلمبیا در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار رقابت می‌کند.

این فیلم ماه مه پیش در چهل و هفتمین دوره بخش دو هفته کارگردانان جشنواره فیلم کن برنده جایزه سینمای هنری شد. «آغوش مار» امسال در جشنواره بین‌المللی فیلم ایروان نیز جایزه زردآلوی طلایی بهترین فیلم بلند داستانی را برد. فیلم در جشنواره فیلم اودسا جایزه دوک طلایی را از آن خود کرد و در جشنواره فیلم لیما هم جوایز بهترین فیلم و جایزه ویژه هیئت داوری منتقدان را به خود اختصاص داد.

داستان «آغوش مار» بین ۱۹۰۹ و ۱۹۴۰ روی می‌دهد و درباره دوستی یک شَمَن آمازونی و دو دانشمند، یک آلمانی و یک آمریکایی است که در جنگل به دنبال یک گیاه مقدس و شفابخش هستند. گفته می‌شود «آغوش مار» اولین فیلمی است که در سه دهه اخیر در جنگل کلمبیا فیلمبرداری شده است. این فیلم تولید مشترک کلمبیا، ونزوئلا و آرژانتین است.

گرا کارگردان فیلم تحسین‌شده “سفرهای باد” (The Wind Journeys) است که سال ۲۰۰۹ در بخش نوعی نگاه کن به نمایش درآمد.

جمهوری چک: جمهوری چک با «مراقبت خانگی» (Home Care) اولین فیلم اسلاوک هوراک در اسکار رقابت می‌کند. این فیلم تولید مشترک چک و اسلواکی و داستان یک پرستار متعهد است که روزی متوجه می‌شود باید به خودش کمک کند. هوراک «مراقبت خانگی» را از روی فیلمنامه‌ای نوشته خودش کارگردانی کرده است.

فیلم اولین بار در دنیا در پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری در چک به نمایش درآمد، جایی که آلنا میهولوا جایزه بهترین بازیگر زن را گرفت. هوراک دستیار دوم کارگردان فیلم «کولیا» بود که آخرین فیلم چک است که برنده اسکار شده است.

استونی: درام جنگی «۱۹۴۴» به کارگردانی المو نوگانن نماینده استونی در بخش فیلم خارجی‌زبان خواهد بود. داستان فیلم در دوران جنگ جهانی دوم روی می‌دهد و درباره کشوری است که از یک سو با پیشروی ارتش سرخ و از سوی دیگر با حمله نازی‌ها روبروست. در این بین، دو برادر ناچار به انتخاب هستند، انتخابی که آن‌ها را در دو سوی مخالف قرار می‌دهد.

«۱۹۴۴» فوریه پیش در استونی اکران شد و با بیش از ۱۰۰ هزار بلیت فروش یکی از فیلم‌های موفق این جمهوری کوچک در منطقه بالتیک بود. نوگانن در عین حال یکی از بازیگران صاحب‌نام استونی است و در «نارنگی‌ها» (Tangerines) به کارگردانی زازا اوروشادزه که سال گذشته نماینده استونی در اسکار بود، یک نقش اصلی داشت. آن فیلم به فهرست پنج نامزد نهایی راه پیدا کرد.

گرجستان: گرجستان فیلم «موئیرا» (Moira) به کارگردانی لوان توتبریدزه را به نمایندگی از خود برای حضور در جوایز اسکار به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد.

این فیلم داستان خانواده‌ای فقیر در یک شهر ساحلی است که می‌کوشد با دوری از وسوسه ارتکاب جرم و جنایت زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشد. ماموکا بعد از آنکه از زندان آزاد می‌شود تصمیم می‌گیرد زندگی سالمی داشته باشد. او پول نزول می‌کند تا یک قایق ماهیگیری کوچک بخرد و با برادر کوچکش موئیرا که نام او از الهه سرنوشت گرفته شده است، کار کند، اما برادران با داشتن مادری که خارج از کشور کار می‌کند و پدری روی صندلی چرخ‌دار متوجه می‌شوند که سرنوشت می‌تواند کور و بی‌رحم باشد.

فیلم ۹۵ دقیقه‌ای «موئیرا» که ششمین فیلم بلند داستانی توتبریدزه است، اولین بار در دنیا در جشنواره فیلم سن سباستین نمایش داده می‌شود و ماه اکتبر نیز در جشنواره فیلم ورشو روی پرده می‌رود. توتبریدزه کار خود را از ۱۹۸۹ به عنوان یک بازیگر آغاز کرد و تاکنون ۱۲ فیلم مستند، تلویزیونی و بلند داستانی ساخته است.

ایسلند: ایسلند فیلم «قوچ‌ها» (Rams) به کارگردانی گریمور هاکونارسون را به نمایندگی از خود به آکادمی معرفی کرد. این فیلم درباره دو برادر است که ۴۰ سال است با هم صحبت نکرده‌اند و کنار هم در دره‌ای دورافتاده در ایسلند در کار پرورش گوسفند و قوچ هستند. وقتی کل دره دچار یک بیماری مرگبار می‌شود، دو برادر برای نجات گوسفندان عزیز خود دوباره به هم می‌پیوندند.

این فیلم ماه مه پیش در جشنواره فیلم کن جایزه اصلی بخش نوعی نگاه را برد. «قوچ‌ها» که تولید مشترک ایسلند، دانمارک، نروژ و لهستان است، به بیش از ۴۰ کشور فروخته شده است. فیلم در جشنواره کارلووی واری نمایش داده شد و در جشنواره‌های تلوراید و تورنتو نیز روی پرده می‌رود. «قوچ‌ها» نامزد جایزه لوکس پارلمان اروپا بود و یکی از ۵۲ فیلمی است در فهرست جوایز فیلم اروپا قرار دارد. این فیلم دومین فیلم بلند داستانی هاکونارسون پس از «سامرلند» در ۲۰۱۰ است.

ایرلند: فیلم اسپانیایی‌زبان «زنده‌باد» (Viva) به کارگردانی پدی براناخ از سوی آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند به عنوان نماینده این کشور به اسکار فرستاده شد.

این فیلم درباره یک جوان ۱۸ ساله کوبایی به نام خسوس است که در هاوانا در یک بار کار می‌کند. با بازگشت پدر گمشده خسوس که قبلاً یک بوکسور معروف بوده و به جرم قتل ۱۵ سال را در زندان گذرانده است، زندگی او به هم می‌ریزد.

اولین نمایش جهانی «زنده‌باد» در جشنواره فیلم تلوراید بود که با استقبال مواجه شد. بنیسیو دل تورو بازیگر برنده اسکار به عنوان مدیر تولید با این پروژه همکاری کرده است. «زنده‌باد» در هاوانا و ایرلند فیلمبرداری شد و مرحله پس از تولید آن در دوبلین انجام شد.

اردن: درام تاریخی «ذیب» (Theeb) به کارگردانی ناجی ابو نوار نماینده اردن در اسکار است. اولین فیلم بلند داستانی ابو نوار تولید مشترک اردن، امارات متحده عربی، قطر و بریتانیاست. این فیلم سال گذشته در بخش افق‌های جشنواره ونیز جایزه بهترین کارگردان را برد و بعداً در پنجاه و هشتمین جشنواره فیلم لندن تقدیر شد.

داستان فیلم در ۱۹۱۶ روی می‌دهد و درباره دو برادر دوقلوی یتیم است که در جنگ جهانی اول همزمان با شورش اعراب بر ضد امپراتوری عثمانی راهی سفری خطرناک در سرتاسر صحرا می‌شوند.

کوزوو: فیلم «بابا» (Babai) به کارگردانی ویسار مورینا فیلمساز اهل کوزوو که در آلمان زندگی می‌کند، نماینده کوزوو در اسکار خواهد بود. اولین فیلم مورینا برای اولین بار در سطح بین‌المللی ژوئیه پیش در پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری در جمهوری چک روی پرده رفت و جایزه بهترین کارگردان را برد.

این فیلم که تولید مشترک آلمان، مقدونیه، کوزوو و فرانسه است، در سی و سومین جشنواره فیلم مونیخ نیز برنده سه جایزه شامل جوایز بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد (آستریت کاباشی و وال مالوکو) شد. «بابا» درباره پسری ۱۰ ساله به نام نوری و پدرش گزیم است که در دهه ۱۹۹۰ در دوران حکومت میلوسوویچ سیگارفروش هستند. پدر راهی پیدا کرده است که به طور غیرقانونی به آلمان مهاجرت کند و پسرش هر کاری انجام می‌دهد که بتواند با او باشد.

لتونی: «مودریس» (Modris) به کارگردانی یوریس کورسیتیس تولید مشترک لتونی، یونان و آلمان نماینده لتونی در اسکار است. این فیلم از روی داستانی واقعی ساخته شده و درباره تقابل یک پسر جوان و مادرش است که پیامدهای دراماتیک به همراه دارد. «مودریس»‌ سال ۲۰۱۴ در جشنواره فیلم تورنتو در بخش سینمای معاصر جهان نمایش داده شد.

لبنان: «خلاء» (Void) به کارگردانی جرج خباز بازیگر و کمدین لبنانی به نمایندگی از لبنان در اسکار شرکت می‌کند. این فیلم جنگ داخلی لبنان را از منتظر شش زن که بعد از سال‌ها همچنان در جستجوی عزیزان گمشده خود هستند، مورد توجه قرار می‌دهد. «خلاء» در جشنواره فیلم لبنان جایزه فیلم سال را گرفت و در جشنواره‌های سینمایی مختلف در سوئد، ایرلند، نیویورک، اسکندریه و سیدنی نمایش داده شده است.

لیتوانی: لیتوانی با فیلم «تابستان سانگایله» (The Summer of Sangaile) به کارگردانی آلانته کاوایته در اسکار رقابت خواهد کرد. این فیلم که تولید مشترک لیتوانی، فرانسه و هلند است، داستان دوستی دو زن جوان را به تصویر می‌کشد. «تابستان سانگایله» اولین بار در دنیا ژانویه پیش در سی و دومین دوره جشنواره فیلم ساندنس روی پرده رفت و در بخش مسابقه فیلم‌های داستانی سینمای جهان جایزه کارگردانی را دریافت کرد. این فیلم بعداً در بخش پانوراما جشنواره برلین نیز نمایش داده شد.

مراکش: «عایده» (Aida) به کارگردانی دریس مرینی به نمایندگی از مراکش به آکادمی معرفی شد. این فیلم درباره یک معلم موسیقی در پاریس است که با یک تومور بدخیم دست‌وپنجه نرم می‌کند. او که می‌داند مدت زیادی زنده نخواهد ماند تصمیم می‌گیرد به مراکش و ریشه‌های خود برگردد و خاطرات کودکی خود را یادآوری کند.

مقدونیه: درام خانوادگی و سیاسی «شب عسل»‌ (Honey Night) به کارگردانی ایو تراجکوف نماینده مقدونیه در اسکار است. داستان این فیلم اوایل دهه ۱۹۹۰ روی می‌دهد و بر یک معاون وزیر و همسر او متمرکز است که دهمین سال ازدواج خود را جشن می‌گیرند. «شب عسل» با اقتباس از فیلم چک «گوش» ساخته شده که در زمان خودش نمایش آن توسط مقامات کمونیست ممنوع اعلام شد.

مکزیک: تریلر «۶۰۰ مایل»‌ (۶۰۰ Miles) اولین فیلم بلند داستانی گابریل ریپستاین نویسنده و کارگردان مکزیکی نماینده این کشور در اسکار خواهد بود.

این فیلم اولین بار فوریه پیش در بخش پانوراما شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلم بلند اول را دریافت کرد. «۶۰۰ مایل» با بازی تیم راث بعداً در جشنواره فیلم گوادالاخارا در مکزیک نیز جایزه بهترین فیلم مکزیکی را از آن خود ساخت.

داستان فیلم درباره یک خلافکار به نام آرنولفو روبیو است که کار قاچاق اسلحه را برای یک کارتل خطرناک مکزیکی انجام می‌دهد. هنک هریس مأمور سازمان مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اسلحه می‌کوشد او را توقیف کند، اما در عوض این روبیو است که ترتیب ربوده شدن او را می‌دهد. او وظیفه دارد هنک را نزد رؤسایش ببرد، اما برای رسیدن به مقصد سفری ۶۰۰ مایلی در پیش دارند. معاشرت در مسیری طولانی رفته‌رفته آن دو را به دوستان یکدیگر بدل می‌سازد.

ریپستاین پسر آرتورو ریپستاین فیلمساز کهنه‌کار است که اخیراً به خاطر پنج دهه فعالیت فیلمسازی خود در جشنواره فیلم ونیز تقدیر شد. مکزیک از اواسط دهه ۱۹۵۰ تاکنون هشت بار در بخش فیلم خارجی‌زبان نامزد اسکار شده، اما هیچ‌گاه برنده نشده است. «بیوتیفول» به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو در ۲۰۱۰ و «هزارتوی پن» به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو آخرین فیلم‌های مکزیکی هستند که در سال‌های اخیر بخت دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را داشتند.

نپال: نپال با فیلم «Talakjung vs Tulke» به کارگردانی نیشال باسنت بخت خود را در جوایز اسکار امتحان می‌کند. این فیلم درباره یک کارگر روستایی است که آرزویش کسب دوباره جایگاه اعیانی سابقش است. وقوع یک انقلاب او را وا‌می‌دارد به شهر برود، اما او این بار مجهز بازمی‌گردد تا انتقام خود را از کسانی بگیرد که درباره او و خانواده‌اش اشتباه کردند. درام جنایی «تاراج» به کارگردانی باسنت سال ۲۰۱۲ یکی از فیلم‌های موفق سینمای نپال بود.

پاکستان: «مادر»‌ (Moor) به کارگردانی جمشید محمود رضا معروف به جامی به عنوان نماینده رسمی پاکستان در بخش فیلم خارجی‌زبان رقابت می‌کند. فیلم در پس‌زمینه چشم‌اندازهای سورئال و جاده‌های بلوچستان روی می‌دهد و داستان تراژیک خانواده‌ای در اواسط دهه ۱۹۸۰ را به تصویر می‌کشد که فساد و اتفاقات خارج از کنترل زندگی آن‌ها را به هم ریخته است.

پرو: پرو فیلم «بی‌نام» (NN) به کارگردانی هکتور گالوس را به نمایندگی از خود به اسکار فرستاد. داستان درباره فیدل (پل وگا) متخصص پزشکی قانونی است که هدایت یک تیم مسئول پیدا کردن و تشخیص هویت جنازه‌های پیدا‌شده در گورهای دسته جمعی را به عهده دارد. آن‌ها با یک جنازه روبرو می‌شوند که جز لباس و عکس یک زن چیز دیگری از آن باقی نمانده است. فیدل برای کمک به زنی بیوه که سال‌هاست دنبال همسرش است، وارد عمل می‌شود و…

اسلوونی: «درخت» (The Tree) به کارگردانی سونیا پروسنک نماینده اسلوونی در اسکار است. این فیلم ۹۰ دقیقه‌ای داستان‌هایی درباره عشق دوران جوانی، خانواده و غصه را در هم آمیخته است.

تایوان: فیلم رزمی «آدمکش» (The Assassin) به کارگردانی هو سیائو-سین نماینده تایوان در اسکار است. «آدمکش» ماه مه پیش یکی از ۱۹ فیلمی بود که در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن بخت دریافت جایزه نخل طلا را داشت و در نهایت سیائو-سین جایزه بهترین کارگردان را برد.

«آدمکش» یک فیلم اکشن عادی نیست. سیائو-سین که با فیلم‌هایی زیبا و ظریف چون «زمان زیستن و زمان مردن» و «گل‌های شانگهای» شهرت دارد، این بار داستان یک آدمکش اسرارآمیز در چین قرن نهم میلادی را روی یک پالت رنگ‌آمیزی کرده است؛ جایی که زنی جوان در کودکی از یک ژنرال دارای نشان افتخار، ربوده شده و توسط یک راهبه بزرگ می‌شود.

او آموزش می‌بیند که یک رزمی‌کار ماهر و یک آدمکش استثنایی باشد. داستان زمانی روی می‌دهد که حکومت مرکزی توسط قلمروهای شورشی با چالش روبرو شده است. در این بین، زن اسرارآمیزِ سیاه‌پوش بعد از ۱۳ سال تبعید، به زادگاه خود فرستاده می‌شود تا یک نفر را به قتل برساند، اما آدمکش به هدف خود دل می‌بازد و…

سیائو-سین ۶۸ ساله بیش از ۲۵ سال قصد داشت این پروژه را مقابل دوربین ببرد. در نهایت تولید «آدمکش» از سال ۲۰۱۰ آغاز و به دفعات متوقف شد. فیلم با بودجه‌ای حدود ۱۵ میلیون دلار ساخته شده است. «آدمکش» اولین فیلم بلند داستانی سیائو-سین بعد از هفت سال است. او در ۱۹۸۹ با فیلم «شهر اندوه»‌ برنده جایزه شیر طلای جشنواره فیلم ونیز شد. «تابستانی نزد پدربزرگ»، «استاد خیمه‌شب‌بازی» و «خداحافظ جنوب، خداحافظ» از دیگر ساخته‌های اوست. «آدمکش» در جشنواره‌های فیلم تورنتو و نیویورک به نمایش درمی‌آید و از ۱۶ اکتبر در ایالات متحده اکران می‌شود.

ترکیه: «سیواس» (Sivas) اولین فیلم بلند داستانی کان مژده‌چی به نمایندگی از ترکیه در بخش فیلم خارجی‌زبان رقابت می‌کند. داستان این فیلم ۱۰۴ دقیقه‌ای در دهکده‌ای دورافتاده در شرق آناتولی روی می‌دهد و درباره دوستی پسربچه‌ای ۱۱ ساله به نام اصلان با سگی به نام سیواس است.

«سیواس» که تولید مشترک ترکیه و آلمان است، سال ۲۰۱۴ در هفتاد و یکمین جشنواره ونیز جایزه ویژه هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل را دریافت کرد و بعداً در هشتمین دوره جوایز سالانه اسکرین آسیا پاسیفیک در استرالیا برنده جایزه بهترین فیلم بلند کودکان شد. «سیواس»‌ در جشنواره پرتقال طلایی آنتالیا نیز برنده سه جایزه شد. کان مژده‌چی متولد آنکارا است. او سال ۲۰۰۳ برای تحصیل در رشته سینما به آلمان رفت.

اتریش، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، چین، کرواسی، جمهوری دومینیکن، فنلاند، آلمان، یونان، گواتمالا، مجارستان، عراق، ژاپن، قزاقستان، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، فلسطین، پاناما، پاراگوئه، پرتغال، رومانی، صربستان، کره جنوبی، سوئد، سوییس و ونزوئلا دیگر کشورهایی هستند که تاکنون نمایندگان خود در اسکار را معرفی کرده‌اند.

مهلت معرفی فیلم‌ها به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی برای حضور در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان ۱ اکتبر (۹ مهر) به پایان می‌رسد. فیلم‌هایی می‌توانند در این بخش رقابت کنند که در فاصله ۱ اکتبر ۲۰۱۴ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ در کشور معرفی‌کننده اکران عمومی شده باشند.

پس از پایان مهلت معرفی فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی، ابتدا ۹ فیلم به فهرست کوتاه راه پیدا می‌کنند و در نهایت پنج فیلم به عنوان نامزدهای نهایی این بخش معرفی می‌شوند که اسامی آن‌ها ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) همراه نامزدهای دیگر بخش‌های جوایز اسکار اعلام خواهد شد.

هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار ۲۸ فوریه ۲۰۱۶ (بامداد دوشنبه ۱۰ اسفند به ‌وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود برگزار می‌شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 2342 و در روز شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۱:۰۴
2024 copyright.