تعطیلی تعدادی از نمایش‌های روی صحنه

تعدادی از گروه‌های نمایشی امشب ـ یکشنبه ۲۲ دی ماه ـ اجرای خود را برای همراهی با مردم سوگوار کشورمان تعطیل می‌کنند.

به گزارش سینماسینما، وقتی نمایشی اجرای خود را آغاز کرد تنها در یک صورت است که بازیگرش می‌تواند روی صحنه نرود؛ زمانی که دیگر زنده نباشد چراکه احترام به تماشاگر، اصل اول تئاتر است و صحنه، گفتمان مشترکی است میان بازیگر و تماشاگر.

امشب اما تعدادی از گروه‌های نمایشی بهتر دیدند به گونه‌ای دیگر به تماشاگران خود احترام بگذارند و این گفتگو را از جنسی دیگر تعریف کنند.

آنان ترجیح دادند برای همراهی با مردم سوگوار کشورشان، به مدت یک شب اجرای خود را تعطیل کنند. هرچند برخی از گروه‌های نمایشی فردا شب را هم تعطیل کرده‌اند. مسلم است که این تعطیلی، نتیجه تصمیم خود گروه‌هاست.

منیژه محامدی که نمایش «سقوط در کوه مورگان» را در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه دارد، گفت: ما فعلا اجرای امشب خود را تعطیل کرده‌ایم. دوست داریم که همدردی خود را به این شیوه با هموطنان‌مان نشان دهیم. بویژه اینکه نمایش ما لبخند کمرنگی هم بر لب تماشاگر می‌آورد و فکر می‌کنیم مردم ما این روزها حال چندان خوشی ندارند که بتوانند لبخندی به لب بیاورند . بنابراین با اینکه در مدت اجرای‌مان با چندین تعطیلی رو به رو بوده‌ایم، ترجیح دادیم امشب هم در کنار مردم باشیم و روی صحنه نرویم.

گروه اجرایی نمایش «فرانکشتاین» به کارگردانی ایمان افشاریان در تالار اصلی تئاتر شهر، دیگر گروهی هستند که اجرای امشب خود را تعطیل کرده‌اند. همچنان که قطب‌الدین صادقی هم از اجرای امشب نمایش «چنور» در تالار چهارسو صرف‌نظر کرده است.

تئاتر مستقل هم این روزها میزبان دو اثر نمایشی است و هر دو اجرای خود را تعطیل کرده است. «بیگانه در خانه» به کارگردانی محمد مساوات و «ولپن» کار مهدی کوشکی، دو اثری هستند که این روزها در این تئاتر اجرا دارند و هر دو نمایش امشب اجرای خود را لغو کرده‌اند.

در پردیس تئاتر «شهرزاد» هم گروه‌های اجرایی دو نمایش «ماسک» به کارگردانی بهزاد اقطاعی و «تولد بازی» کار کیمیا کاظمی امشب روی صحنه نخواهند رفت. نمایش «ماسک» فردا دوشنبه ۲۳ دی نیز اجرا ندارد.

رضا رشادت که با اجرای نمایش «نیم‌فاصله» مهمان تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان است نیز مانند تعدادی دیگر از همکارانش ترجیح داد امشب نمایش خود را روی صحنه نبرد.

سهراب سلیمی کارگردان نمایش «آقای اشمیت کیه» که در حال حاضر در تالار استاد «جوانمرد» خانه تئاتر روی صحنه است هم اجرای این نمایش را به مدت دو شب تعطیل کرده است و این اثر نمایشی روزهای ۲۲ و ۲۳ دی ماه اجرایی نخواهد داشت.

همچنین بر اساس اخباری که در فضای مجازی منتشر شده است، اجرای نمایش‌های «من یه زنم صدام رو می‌شنوین» کار کاملیا غزلی، «ملکوت» کار رامتین راشوند، «سه تفنگدار و یکی» به کارگردانی مهدی شاه حسینی، «پونز» کار صحرا فتحی، «فراکتال» کار مهدی سقا، «جان و جو» به کارگردانی محمدرضا چرختاب،«مسکو فلکه باغشاه» به کارگردانی عطا کشاورز جود، «شصت دقیقه منهای یک»کار سعید عسگریان،«دزدان شماره ۴۳ » کار شاهین صادقیان، «سوگلی» به کارگردانی نگار چگنی، «پاتوق» کار مهدی پاشایی و «مدرسه پینوکیو» کار آرش سنجابی، دیگر نمایش‌هایی هستند که امشب (۲۲ دی ماه) اجرا نمی‌شوند.

 

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 128772 و در روز یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۸:۱۴
2024 copyright.