تقدیر ویژه جوایز «آسیا پاسیفیک» از فاطمه معتمدآریا

معتمداریادر مراسم اهدای جوایز فیلم آسیا پاسیفیک از فاطمه معتمدآریا برای بازی در فیلم «بهمن» ساخته مرتضی فرشباف به‌صورت ویژه تقدیر شد.

مراسم اعطای جوایز نهمین دوره جوایز سینمایی آسیا پاسفیک در حالی در شهر «بریسبن» استرالیا برگزار شد که هیئت داوران این رویداد سینمایی از فاطمه معتمدآریا، تنها نماینده سینمای ایران در این دوره از این رویداد سینمایی برای بازی در فیلم «بهمن» به‌صورت ویژه تقدیر کرد.

هیئت داوران این جایزه سینمایی که امسال نگار جواهریان، بازیگر ایرانی، یکی از اعضای آن بود، جایزه بهترین فیلم بلند این رویداد سینمایی را به فیلم «گورستان شکوه و جلال» ساخته «آپیچاتپونگ ویراستاکول» کارگردان برنده نخل طلای اهل تایلند اعطا کرد.

فیلم «گورستان شکوه و جلال» روایتگر داستان گروهی از سربازان است که دچار بیماری اسرارآمیز خواب می‌شوند که این امر از دیدگاه منتقدان، استعاره‌ای از مشقت و درد و رنج اجتماعی در این کشور است.

همچنین فیلم‌های «دیوانگی» ساخته «امین آلپر» از ترکیه و «زنده» به کارگردانی «پارک جونگ بوم» از کره جنوبی به‌صورت مشترک جایزه بزرگ هیئت داوران این رویداد سینمایی را از آن خود کردند.

«الکسی جرمن» نیز برای ساخت فیلم «زیر ابرهای الکتریکی» جایزه دستاورد کارگردانی گرفت و فیلم «بت» ساخته «هانی ابو سعید» نیز موفق به کسب جایزه یونسکو شد.

در بخش بهترین بازیگری زن که فاطمه معتمدآریا برای فیلم «بهمن» یکی از نامزدهای دریافت جایزه بود، در نهایت «کایرین کیکی» برای بازی در فیلم «آن» ساخته «نائومی کاواسه» جایزه بهترین بازیگری را به‌دست آورد و «ژونگ پیونگ» برای بازی در فیلم «Right Now, Wrong Then» از کره جنوبی بهترین بازیگر مرد شد.

در سایر بخش‌ها نیز «شهردار چینی» ساخته «ژائو کی» و «ژائو هائو» جایزه بهترین مستند بلند را از آن خود کرد و جایزه بهترین انیمیشن بلند نیز به «خانم هاکوسای» ساخته «کیچی هارا» از ژاپن رسید.

فیلم «رودخانه» به کارگردانی «سانتا جیال» از کشور چین نیز جایزه بهترین فیلم جوان نهمین دوره جوایز فیلم آسیا پاسیفیک را به خانه برد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 6075 و در روز پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۹:۴۳
2024 copyright.