تمام برنامه های هنری سه روز تعطیل شد/ خندوانه پخش نمی شود/ سینماها باز است

کلیه برنامه‌های هنری در ایام عزای عمومی در کشور تعطیل شد

به مناسبت فاجعه انسانی در مکه مکرمه، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن اطلاعیه معاونت امور هنری وزارت ارشاد به این شرح است:

فاجعه انسانی مکه مکرمه و کشته و زخمی شدن صدها زائر از کشورهای اسلامی و ده‌ها زائر ایرانی کام شیرین مسلمانان جهان را تلخ و عید بزرگ اسلامی را به عزا تبدیل کرد. به همین مناسبت ضمن عرض تسلیت این مصیبت عظمای جهان اسلام، کلیه برنامه های هنری در سه روز ایام عزای عمومی که از سوی مقام معظم رهبری اعلام گردیده است در سطح کشور تعطیل می‌باشد.

 

تمامی کنسرت‌های موسیقی تا سه روز لغو شد

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که با توجه به اعلام سه روز عزای عمومی توسط مقام معظم رهبری تمامی کنسرت‌های موسیقی کشور تا ۳روز لغو شد.

تئاترها هم اجرا ندارند

همچنین تالارهای نمایشی مجموعه تئا‌تر شهر نظر به اعلام سه روز عزای عمومی در پی فاجعه انسانی منطقه منا عربستان جمعه سوم مهر ماه اجرایی ندارند.

تمامی تماشاگرانی که نسبت به خرید بلیت آثار نمایشی این مجموعه در روز جمعه سوم مهر ماه اقدام کرده‌اند می‌توانند از روز یکشنبه پنجم مهر با مراجعه به گیشه نسبت به تعیین روز مورد نظر و تعویض بلیت اقدامات لازم را انجام دهند.

 

برنامه خندوانه  تا سه روز پخش نمی‌شود

شهیدیان مدیر روابط عمومی برنامه خندوانه گفت: بدنبال حادثه خونبار منا و جان باختن تعدادی از هموطنان در مناسک حج و همچنین اعلام عزای عمومی، سازندگان برنامه خندوانه با تاسف و ناراحتی بسیار همدردی خود را با بازماندگان حادثه اعلام می‌کند. به همین دلیل برنامه خندوانه از روز پنجشنبه ۲ مهر ماه به مدت سه روز پخش نمی‌شود.

 

سینماهاباز است

سخنگوی شورای صنفی نمایش  اعلام کرد:تغییری در فعالیت سینماها بوجود نیامده است

سینماهای کشور روز جمعه ۳ مهر ماه ور وزهای آینده کما فی السابق به فعالیت خود و نمایش فیلمهای روی پرده ادامه می‌دهند.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با عرض تسلیت به خانواده حادثه دیدگان منا گفت: بعد از استعلام از سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل سینمای حرفه‌ای، همه سالنهای سینمایی کشور فردا و روز‌های آینده باز هستند و مانند سالنهای تئا‌تر و موسیقی تعطیل نیستند.

وی ادامه داد: فیلمهای سینمایی که هم اکنون در حال اکران هستند در روز‌های آینده نیز به اکران خود ادامه می‌دهند و هیچ تغییری در برنامه نمایش فیلم‌ها بوجود نیامده است.

منبع: ایلنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 2735 و در روز جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۲:۳۶
2024 copyright.