تنهایی پرهیاهوی آدم‌ها در آب/ اولین اکران فیلم مستند «ننا» در سینما حقیقت

ننامستندتجربی ننا (nena) تازه ترین ساخته محمدرضا وطن‌دوست، ٩ سال پس از فیلم سینمایی «وقتی لیموها زرد شدند»، در دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت اکران می‌شود.

به گزارش سینماسینما، مستندتجربی «ننا» که ساختش ۶ سال طول کشیده به رابطه اسطوره‌ای میان انسان و طبیعت می‌پردازد و در قالب تصاویر انعکاسی از آب شالیزارها، مفاهیم جدیدی از این رابطه را تبیین می‌کند.

محمد رضا وطن دوست که در بیش از صد جشنواره معتبر داخلی و خارجی حضور داشته و بیش از پنجاه جایزه ملی و بین المللی همچون تندیس بهترین فیلم از جشنواره جهانی مونترال را کسب کرده است، در این مستند سعی کرده از زاویه دید جدیدی به تعریف نسبت میان کائنات و هستی و تاثیر دخل و تصرف انسان در طبیعت بپردازد.با تصاویری بدیع که برای اولین بار در سینمای ایران و جهان ثبت شده است. طوری که تمام تصاویر این فیلم مبتنی بر انعکاس طبیعت و آدمها در آب است.

وطن دوست درباره دغدغه‌اش گفت: «جایی به دنیا آماده‌ام که از شمال به دریا و شالیزار، از جنوب به جنگل، از شرق به گندمزار و از غرب به باغ های پرتغال می رسید. من فرزند طبیعتم. وقتی مشاهده میکنید در گذر زمان محیط زیست زیبایت رو به زشتی است، اندوهکین می شوی و رنج میکشی، به فکر فرو می روی، باید کاری کرد، هر کس که زیبایی را درک کند دچار رنج تنهایی می شود. ما هنرمندان دوست می داریم این درک زیبایی رنج آلود را با دیگران به اشتراک بگذاریم تا از رنجش آن کاسته شود تا بتوانیم این رنج را تحمل کنیم تا اندیشه‌ای کنیم.»

در خلاصه داستان این فیلم آماده است: ما در یک رحم بزرگ زندگی میکنیم.

عوامل مستند ننا عبارتند از:
فیلمنامه، کارگردانی، تصویر و تدوین: محمدرضا وطن‌دوست، طراحی و ترکیب صدا: حسین مهدوی، صداگذاری: حسن مهدوی، حورا ملکی، موسیقی: نوید افقه، موسیقی بومی: سیدجمال محمدی، مشاور فنی: علاالدین پژهان، دستیار اول کارگردانی و تصویر: علی طالبی، هماهنگی رنگ: عزیز محسنی، مدیر تولید: محسن پویانفر،‌مجری طرح: سارا معیری و تهیه‌کننده:محمدرضا وطن‌دوست

مستند «ننا» با ٢٩ فیلم دیگر در بخش مسابقه فیلم‌های بلند جشنواره سینما حقیقت رقابت خواهد کرد این جشنواره از ۱۴ تا ۲۱ آذر ماه در تهران برگزار خواهد شد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 33665 و در روز چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۰:۵۶
2024 copyright.