تنور تولید در سینما با ساخت ۴ فیلم گرم است/ از «کامیون» تا «جن زیبا»

هر چه به پایان مهلت فراخوان جشنواره ملی فیلم فجر نزدیکتر می شویم خبر پایان مراحل فنی آثار برای حضور در این رقابت بیشتر می شود و در حال حاضر ۴ فیلم در مراحل فیلمبرداری، تدوین، موسیقی و پیش تولید به سر می برند.

به گزارش سینماسینما، با نزدیک شدن به ماه بهمن و جشنواره فیلم فجر کارگردانان سینما تلاش می کند تا با انجام فیلمبرداری و گذراندن مراحل فنی آثار خود را به این رویداد مهم هنری کشور رسانند.
یکی از آثاری که این روزها در حال فیلمبرداری‌ است، «جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا آذربایجانی است که ابتدای آبان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
فیلمبرداری فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه کنندگی علی قایم مقامی همچنان در تهران ادامه دارد و تاکنون ۳۰ درصد از ضبط این اثر به پایان رسیده است.
فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آنها با فضای مجازی است و سازندگان فیلم تلاش دارند تا اولین نمایش این اثر در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر باشد.
بابک حمیدیان، محسن کیایی، بهنام تشکر، مینا ساداتی، پانته آ پناهی ها و ساغر قناعت بازیگران فیلم «جشن دلتنگی» هستند.

«جن زیبا» در مرحله تدوین
فیلم سینمایی «جن زیبا» به کارگردانی بایرام فضلی نیز حدود ۸۰ درصد از فیلمبرداری آن به پایان رسیده و ضبط آن همچنان در اصفهان ادامه دارد.
نورگل یشیلچای بازیگر ترکیه ای و خارجی «جن زیبا» به همراه لیلا زارع بازی شان در این فیلم به پایان رسید اما صحنه های مربوط به فرهاد اصلانی در حال ضبط است.
به تازگی تدوین «جن زیبا» توسط ابراهیم سعیدی و صداگذاری آن توسط حسین قورچیان آغاز شده است.
این فیلم که برای حضور در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر در حال آماده سازی است قرار است بخشی از مراحل فنی اش در ترکیه انجام شود.

۱۸ دقیقه درباره زندگی یک نویسنده
با توجه به حضور آثار کوتاه در جشنواره فیلم فجر امسال فیلمم کوتاه «وارنیش» به تهیه کنندگی و کارگردانی مه ناز رونقی نیز به مرحله تولید رسیده است.
این فیلم با مدت زمان ۱۸ دقیقه روایتگر زندگی نویسنده ای است که با شرایط ویژه به زندگی ادامه می دهد. فیلمنامه «وارنیش» به قلم مهدی امیری مطلق تدوین شده است.
رونقی پیش از این ۲ رمان به چاپ رسانده و «وارنیش» نخستین تجربه کارگردانی او محسوب می‌شود.
رویا جاویدنیا، حامد شریفی، پوریا فلاح و هادی عامری از جمله بازیگران این فیلم هستند.
همچنین مهرداد خانی مدیر تولید، رامتین فیروزیان مدیر تصویربرداری، مسیح سراج مدیر صدابرداری، نهال صادقی منشی صحنه، عاطفه بغدادچی گریمور، اسماعیل حق پرست مشاور رسانه و تبلیغات و رامتین فیروزیان تدوینگر و اصلاح گر رنگ «وارنیش» هستند.

اثر جدید کامبوزیا پرتوی در مرحله موسیقی
فیلم سینمایی «کامیون» تازه ترین ساخته کامبوزیا پرتوی نیز پس از گذراندن مراحل فنی ساخت موسیقی آن توسط میلاد موحدی آغاز شد.
صداگذاری فیلم سینمایی «کامیون» که برعهده پرویز آبنار بود، هفته گذشته به پایان رسید و بعد از اتمام این مرحله میلاد موحدی ساخت موسیقی این فیلم را بر اساس فضای داستان، حال و هوای فیلم و همچنین لوکیشن‌های آن شروع کرد.
فیلم سینمایی «کامیون» با مدیریت فیلمبرداری تورج اصلانی در مرزهای سوریه و عراق، روستاهای اطراف منطقه سیلوانا در استان آذربایجان غربی، شهرهای ارومیه و میانه و در نهایت در لوکیشن‌های مختلفی در تهران از جمله آزادی، تهرانسر، گلابدره، شهرک غرب، صادقیه و … فیلمبرداری شده است.
در فیلم سینمایی «کامیون»، سعید آقاخانی، نیکی کریمی، تروسکا جولا، رامین راستاد، یعقوب پرسا، نسرین مرادی و … به ایفای نقش می‌پردازند.
به نظر می رسد در روزها پایانی آبان ماه همچنان تنور تولید در سینمای ایران داغ است و فیلمسازان مراحل مختلف تولید آثار خود را پشت سر می گذارند.

 

منبع: ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 71969 و در روز شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۴:۴۲
2024 copyright.