توصیه مهرزاد دانش: در روزهای پرطراوت بهاری، فیلم رضا را ببینید

مهرزاد دانش منتقد سینما در کانال تلگرامی خود نوشت :فیلم رضا (علیرضا معتمدی) را اردیبهشت سال ۹۷ در جشنواره جهانی فیلم فجر دیدم و اکنون از فیلم‌های اکران شده است. اگر قرار به پیشنهاد نوروزی من برای تماشای فیلم در سینما در فروردین ۹۸ باشد، فیلم رضا را انتخاب می‌کنم. هرگاه یکی از دوستان منتقد و همکاران رسانه‌ای سینمایی‌نویس، وارد فضای حرفه‌ای فیلم می‌شود، دغدغه دارم که آیا کیفیت اثر او ارزش آن را داشته که از مطالب سینمایی‌اش دور شویم؟ ورود برخی همکاران نقدنویس به عالم اجرایی سینما، مایه نومیدی بوده است و البته برخی دیگر هم باعث مسرت و خرسندی و لذت.

حالا رفیق‌مان علیرضا معتمدی که البته پیشینه‌هایی در بازی و فیلمنامه‌نویسی دارد و چند کتاب شعر هم منتشر کرده است، در اولین تجربه کارگردانی‌اش نه‌تنها آبرومند ظاهر شده، که اتفاقا یکی از دلچسب‌ترین فیلم‌های یک سال اخیر را ساخته است. فیلم رضا، پرسه‌ای گذرا در خلوت زندگی یک آدم است که انگار برخلاف آن درون بی‌حوصله و ناامید و خسته‌اش که در سکانس اول فیلم می‌بینیم، رفتاربیرونی‌اش را برای ارتباط انسانی و عاطفی با دیگران شکل می‌دهد تا شاید بر آن خستگی و رخوت چیره شود. فیلم اثری دلنشین و صمیمی است و بی‌هیچ هیاهو و تظاهر و گنده‌گویی، بیننده‌اش را در لذت بردن از تلاش آدم داستان برای ایجاد و حفظ و تقویت همراهی‌هایش با دیگران سهیم می‌کند.

در روزهای پرطراوت بهاری، فیلم رضا را ببینید. با کس یا کسانی که دوست‌شان دارید ببینید. تماشای آن، مثل عبوری گذرا از مقابل نسیمی خنک و معطر به شکوفه های بهاری است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 109242 و در روز پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۱:۳۷
2024 copyright.