توضیحات «رویا تیموریان» درباره روند درمان نیما طباطبایی

رویا تیموریان نیما طباطباییرویا تیموریان از نزدیکان نیما طباطبایی، مستندساز که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته، توضیحاتی را درباره‌ی روند درمان وی و سوءتفاهم‌هایی که بوجود آمده، ارایه کرد.

پیش از این خبر اختصاصی سینماسینما را درباره مشکلاتی که برای جراحی نیما طباطبایی پیش آمده بود، خواندید(اینجا)

به گزارش سینماسینما،  به نقل از ایسنا رویا تیموریان گفت: در وهله‌ی اول، هدف من از طرح این مسائل برطرف کردن سوءتفاهمات دو طرف میان جامعه‌ی پزشکی و هنری است و امیدوارم طوری رفتار کنیم که تنش‌ها بیشتر نشود.

تیموریان ابراز امیدواری کرد: احترام و همکاری که در گذشته میان جامعه هنری و پزشکی وجود داشته، همچنان ادامه پیدا کند، چرا که هر دو قشر از عناصر مهم جامعه هستند و باید با احترام با یکدیگر برخورد کنند و در هر دو جامعه اگر سوءتفاهم و اشتباهی رخ داده، به عنوان جمع تلقی نشود.

او در ادامه به تشریح وضعیت بستری شدن نیما طباطبایی در بیمارستان بهمن پرداخت و گفت: بیمار ما در شرایطی اورژانسی به این بیمارستان مراجعه کرد و بستری شد. از دکتر جلالیان، متخصص مغز و اعصاب که ایشان را ویزیت کرد و دستورات لازم را برای بستری شدنش دادند، سپاسگزارم.

این هنرمند اضافه کرد: به دلیل شرایط خاصی که بیمار ما داشت، باید برای جراحی‌اش با پزشک قبلی مشورت می‌کردیم و ایشان تاکید داشتند که دکتر قدسی، این جراحی را انجام دهد که براساس آن، ما با خود بیمارستان رایزنی و گفت‌وگو کردیم و نامه‌ی تقاضای بنده از دکتر قدسی در بخش آی‌سی‌یو موجود است، اما ناگهان اعلام کردند که به هر دلیلی برای ایشان امکان ندارد عمل را انجام دهند.

تیموریان با اشاره به پیگیری همسرش مسعود رایگان با دکتر ایازی، معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: بعد از این رایزنی‌ها، دکتر میرفلاح از تیم دکتر قدسی بیمار ما را دید و قرار شد صبح دکتر قدسی او را عمل کند و من هم با خیال راحت در بیمارستان ماندم و همه‌ی کارکنان هم خیلی مهربانانه با ما برخورد کردند، اما ساعت ۱۱ شب بخش آی‌سی‌یو به ما گفت که دکتر قدسی نمی‌تواند این جراحی را انجام بدهد و هیچ یک از دیگر جراحان مغز و اعصاب ما که لازم نیست نام‌شان را اعلام کنیم هم نمی‌توانند این عمل را انجام بدهند.

او که نیما طباطبایی خواهرزاده‌اش است، در ادامه گفت: از خانم فتح‌الله‌زاده و خانم ناجی که در بخش آی‌سی‌یو توجه ویژه‌ای به بیمار ما داشتند، تشکر می‌کنم؛ اما آن شب این پرسش را داشتم که مگر می‌شود در یک ساعت، تمام جراحان شما دچار مشکل شوند؟! و خانم فتح‌الله زاده نیز توضیح داد که این مساله در حوزه‌ی اختیارات من نیست و به بخش پرستاری بروید که ما همین کار را کردیم و مستنداتی هم داریم و اگر لازم شود، آنهها را در ملاقات رو در رو با بزرگان بیمارستان بهمن ارایه می‌دهم.

 تیموریان اضافه کرد: رسما به ما اعلام کردند که مریض‌تان را ببرید و بهانه آوردند که دستگاه اسکن ما خراب است! اما مگر می‌شود بیمارستانی به این بزرگی و لوکسی، دستگاه اسکن نداشته باشد؟!

وی با تشریح وضعیت نیما طباطبایی، کارگردان مستند «من ناصر حجازی هستم» توضیح داد: مریض ما دچار تومور مغزی است که تومورش خونریزی کرده بود و من به بیمارستان بهمن گفتم، ساعت یک نیمه‌شب این مریض را کجا ببرم؟! به هر حال ۳ صبح به چند بیمارستان دیگر مراجعه کردیم، اما موفق نشدیم و در نهایت با بابک برزویه عزیز، هنرمند عکاس که پدرش یکی از بهترین‌های جراحی است، گفت‌وگو کردیم و شبانه اسکن‌های نیما را برای دکتر برزویه فرستادیم و ایشان محبت کردند و بیمار ما را در بیمارستان ایران‌مهر پذیرش کردند.

تیموریان ادامه داد: صبح به بیمارستان بهمن رفتیم که برای یک و نیم روز بستری شدن، مبلغ بسیار بالایی دریافت کردند. با احترام می‌گویم وظیفه بیمارستان است که برای انتقال بیمار آمبولانس بگیرد و این مهربانی نیست. بیمارستان بهمن هم طبق این وظیفه نیما را به بیمارستان ایران‌مهر منتقل کرد.

این بازیگر در ادامه به تشریح روند درمان نیما طباطبایی در بیمارستان ایران‌مهر پرداخت و گفت: بیمار ما را شبانه و اورژانسی عمل کردند. همان زمان که نیما با سردرد و استفراغ شدید در بیمارستان بهمن بستری شده بود، باید اتفاقاتی مانند جراحی و آنژیو انجام می‌شد که نشد و طبق پرونده‌ای که از بیمارستان بهمن به آی‌سی‌یو بیمارستان ایران‌مهر آوردیم، مشخص شد دو روزی که در آن بیمارستان بوده، فقط به او مُسکن زده‌اند و درمان اتفاق نیفتاده است.

بازیگر فیلم‌های «کافه ستاره» و «شیفتگی» در ادامه درخواستی را از وزیر بهداشت مطرح کرد و توضیح داد: برای جلوگیری از هرگونه شُبهه و شائبه، از جناب وزیر محترم بهداشت که حُسن نیت‌شان نسبت به وظایف‌شان و خارج از حیطه حرفه‌ای‌شان ثابت شده و از فرهیختگان هستند، تقاضا دارم با حضور بزرگان بیمارستان بهمن، بنده و مستنداتی که دارم و می‌توانم آنها را تقدیم کنم، دیداری داشته باشیم و امیدوارم این ملاقات رو در رو قدم اولی باشد برای این صلح و دوستی.

او با تأکید بر اینکه کاری به شایعات ندارم، خاطرنشان کرد: فقط می‌خواهم با گفت‌وگوی رو در رو سوءتفاهم‌ها را برطرف کنیم، چون این جنجال‌ها نه به نفع آنان است و نه به نفع ما. به این دلیل تقاضا دارم رو در رو با یکدیگر گفت‌وگو کنیم، چون شاید اطلاعات غلطی به بزرگان بیمارستان بهمن ارائه شده باشد.

این هنرمند افزود: از همه بزرگان جامعه پزشکی خواهش می‌کنم رو در روی هم سوءتفاهم‌ها را برطرف کنیم. در هر قشری اشتباه و سوءتفاهم هست. نعوذبالله خدا که نیستیم و بهترین کار این است که اشتباهات‌مان را بپذیریم و سعی کنیم دوباره تکرار نشود.

رویا تیموریان در پایان صحبتش گفت: از طرف خانواده طباطبایی، تیموریان و رایگان از تیم پزشکی، پرسنل، بخش آی‌سی‌یو بیمارستان ایران‌مهر و بابک برزویه که باعث شادی ما شد که به سرعت خود را به ما رساند و همین‌طور از بخش مغز و اعصاب و آی‌سی‌یو بیمارستان بهمن که نهایت احترام را به ما داشتند، تمام پزشکان و پرسنل این بیمارستان که سعی کردند کمک شود و نشد، سپاسگزارم؛ اما امیدوارم دیگر مسائلی که در این بیمارستان رخ داد، سوء تفاهم باشد.

به تازگی روند درمان نیما طباطبایی، هنرمند مستندساز با حاشیه‌هایی در فضای مجازی همراه شد که این حاشیه‌ها واکنش رئیس بیمارستان بهمن را در پی اشت که در پاسخ به این واکنش‌ها، خاله نیما طباطبایی (رویا تیموریان) این توضیحات را ارائه کرد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 21738 و در روز دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۶:۵۶
2024 copyright.