توضیح علی ضیاء درباره حضور مادر محسن یگانه در برنامه تلویزیونی

مجری فرمول یک به حواشی مطرح شده درباره مسئله فرار مغزها واکنش نشان داد.

سیدعلی ضیاء مجری تلویزیون در گفتگویی؛ درباره سری دوم «فرمول یک» عصرگاهی که قرار است از ۱۰ روز دیگر روی آنتن برود، توضیح داد: ما بعد از این استراحت کوتاه، تغییراتی در فرم برنامه خواهیم داشت. از جمله اینکه دکورمان عوض می شود و تیتراژ ابتدایی برنامه نیز تغییر خواهد کرد.
وی افزود: همچنین میان برنامه ها و آیتم های تازه ای نیز با آدمهای جدید و خوش فکری که قبلا با آنها همکاری داشته ایم و دوباره به تیممان اضافه شده اند خواهیم داشت.
این مجری درباره پرداختن به مسئله فرار مغزها در برنامه که جریان ساز شده بود، اظهار کرد: برنامه ما، یک بخش طنز به نام ضیاءپدیا دارد. این بخش طنز مثل هنر کاریکاتور می ماند که در آن بینی بزرگتری می کشند تا خنده دار باشد و ما حرفهایی در آن می زنیم که گرچه دقیق و درست نیست، چون ما که اخبار تلویزیون نیستیم که آمار دقیق بدهیم اما در خودش طنز دارد.
ضیاء با بیان اینکه ما در زمینه فرار مغزها دغدغه داریم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری  در این راستا صحبت کرده و گفته اند کسانی که رفته اند سرمایه های این سرزمین هستند. ما هم وظیفه خود می دانیم که در این راستا صحبت کنیم و حرف بزنیم. در این بخش به برخورد مسئولانی اشاره کردیم که شان مدرک ایرانی را نه تنها بالاتر از مدرک خارجی نمی دانند بلکه اگر شما دکترای دانشگاه مطرح ایرانی را نزد آنها عرضه کنید، برایشان ارزشی پایین تر از دکترای یک دانشگاه متوسط خارجی دارد.
وی ادامه داد: در آن برنامه خود دانشجویان هم در صحبت هایشان این موضوع را تایید کردند. همانطور که سطح علمی و دانش نوین کشور ما روزافزون بوده و ما جزو کشورهای پرچمدار در این عرصه هستیم، ما دغدغه و دوست داریم نخبه ها در این سرزمین بمانند و اگر به این موضوع پرداختیم، در راستای اصلاح این مشکل بوده است.
ضیاء با بیان اینکه شاید باید در این برنامه آمار دقیق تری ارائه می شد، گفت:  آماری که ما ارائه کردیم طنز بود، چون این بخش به طور کلی طنز است. از روز اول هم گفتیم ما یک ویکی پدیا داریم که به درد نمی خورد و می خواهیم ضیا پدیا راه بیندازیم! اسم و فرمت این بخش نشان می دهد که طنز است و موضوعات را جدی بررسی نمی کند بلکه با نگاه طنازانه نکاتش را می گوید و به همان اندازه که در مطالب طنز اغراق است، در این بخش هم اغراق وجود دارد.
مجری «فرمول یک» همچنین درباره حضور مادر محسن یگانه که تا به حال در رسانه ملی اتفاق نیفتاده و او روز گذشته میزبان او بود، گفت: ما در این هفته از جانبازان و همچنین خانواده شهدا دعوت کردیم و در این راستا مادر محسن یگانه که همسر شهید است، به برنامه آمد. ایشان صادقانه درباره محسن جان صحبت کرد و حتی گفت خودش برای محسن تعریف کرده که باید مهندس شود و من در آن بخش از محسن تشکر کردم که در عرصه موسیقی وارد شد و ما امروز چنین خواننده ای داریم. این اولین حضور خانم یزدان پناه در رسانه ملی بود و ایشان لطف کردند و به برنامه ما آمدند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 67359 و در روز چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۷:۳۳
2024 copyright.