توضیح علی ضیاء درباره حواشی برنامه روز دانش‌آموز

علی ضیا با پاسخ گفتن به انتقادهایی که درباره‌ برنامه روز دانش آموز «فرمول یک» مطرح شده است،‌ خطاب به منتقدان گفت: اگر قرار است برنامه‌ای را نقد کنیم، کاش یک دقیقه از آن را نمی‌دیدیم و لااقل یک ساعت آن را می‌دیدیم یا یک سلسله برنامه را تماشا می‌کردیم.

به گزارش سینماسینما، ضیا همچنین توضیح داد: ما شنبه برنامه‌ای داشتیم که دو مهمان خوش سر و زبان در آن حضور داشتند، چند ویدئو از این دو مهمان به صورت گسترده در فضای مختلف منتشر شد، خیلی‌ها دوست داشتند و خندیدند و رفقایمان می‌گفتند از این که این کودکان در تلویزیون هستند خوشحالیم. انتقاداتی هم بوده که برخی دقیق و درست است و همیشه وجود داشته است، اما با احترامی که برای برخی منتقدان که مخالف برنامه بودند قائلم، لازم است توضیحاتی بدهم.

وی افزود: برخی می‌گویند این کودکان هیچ استعدادی نداشته‌اند و چرا آمده‌اند؟ استعداد شیرین زبانی این دو کودک خیلی اتفاقی کشف شده و حالا خانواده‌شان دارند این استعدادها را پرورش می‌دهند، وقتی کسی برای کودکی برنامه‌ریزی می‌کند، او را به کلاس های مختلف می برد و… دارد استعداد او را پرورش می دهد.

این مجری ادامه داد: برخی گفته بودند چرا آدم‌هایی که در اینستاگرام معروف می‌شوند به تلویزیون می‌آیند؟ لطفا تقابل ایجاد نکنید، تلویزیون این سرزمین برای همه مردم است، برخی مردان سیاست هم از اینستاگرام به عنوان رسانه در کنار مهم‌ترین رسانه سرزمینمان که تلویزیون است استفاده می‌کنند. برخی گفته بودند کاش این بچه‌ها ممنوع التصویر شوند! ای کاش برای دشمنمان هم ممنوعیت در هیچ عرصه‌ای را نخواهیم.

ضیا با بیان اینکه این جمله‌ها حال آدم را بد می‌کند، تصریح کرد: فرد دیگری گفته بود کاش اینستاگرام نبود، ما هم می‌گوییم کاش نبود و آدم‌ها یک دقیقه‌ای همدیگر را نقد نمی‌کردند! اگر قرار است برنامه‌ای را نقد کنیم کاش یک دقیقه آن را نمی‌دیدیم و لااقل یک ساعت آن را می‌دیدیم یا یک سلسله برنامه را تماشا می کردیم.

وی درباره تاثیرگذاری «فرمول یک» گفت: روز اول جوان آرایشگری روی این صندلی نشست که ناامید بود اما حالا به برکت تلویزیون زندگی‌اش سرو سامان پیدا کرده و خواهرانش هم دارند ازدواج می‌کنند. هزار نفر از کسانی که تا به حال به مشهد نرفته بودند با این برنامه به زیارت بارگاه امام رضا (ع) رفتند. کلی جهیزیه دادیم، کسانی که شناسنامه نداشتند شناسنامه‌دار شدند.

این مجری ادامه داد: به خاطر مشکل یکی از کودکان این سرزمین وزیر آموزش و پرورش را دعوت کردیم و با او گفتگو کردیم که چرا در برخی مدارس دولتی رفتارهای نامناسبی با کودکان می‌شود؟

ضیا تصریح کرد: لطفا اگر می‌خواهید نقد کنید، به خودتان احترام بگذارید، دقیق نقد کنید، کسانی که فکر می کردند سراسر زندگی بازنده‌اند و فرصتی برای بردن ندارند، روی این صندلی نشسته‌اند در کنار کسانی که برنده‌های واقعی این سرزمین هستند. این برنامه برای اولین بار این فرصت را به کسانی که بازنده بودند داده که بیایند و خودشان را پیدا کنند. برنامه ما را با افتخار مردم هدایت می‌کنند، آنها مشکلاتشان را می‌گویند و ما برنامه را بر اساس مشکلات آنها جلو می بریم.

وی با اعلام تشکر از همه کسانی که یک ساعت وقت گذاشتند و برنامه را کامل دیدند، تأکید کرد: هجمه‌ها آنقدر زیاد بوده که همه ناشی از یک دقیقه دیدن برنامه بوده است. قطعا من هم اشتباهاتی می‌کنم اما ای کاش همه هر حرفی می‌خواهیم بزنیم رصد کنیم و دقیق، صحیح و تمیز حرف بزنیم.

مجری «فرمول یک» در پایان گفت: راستی این بچه‌ها در برنامه‌های دیگری هم رفته بودند اما ممنونم که برنامه ما اینقدر پرمخاطب است که این همه بازتاب برای حضورشان در برنامه ما رقم خورده است.

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 71611 و در روز چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۳:۲۵
2024 copyright.