توقف پخش تلویزیونی یک مستند

کارگردان مستند «من می‌خوام شاه بشم» در مورد پخش تلویزیونی این مستند گفت که در جریان نمایش آن از شبکه مستند نبوده است.به گزارش سینماسینما،

مهدی گنجی، کارگردان مستند «من می‌خوام شاه بشم» ، در توضیح انصراف از ادامه‌ی پخش مجدد این مستند در شبکه مستند سیما گفت: پس از نمایش مستند «من می‌خوام شاه بشم» از شبکه مستند سیما، آقای عباس برزگر (شخصیت اول فیلم) من مورد هجمه‌ نامناسبی در صفحات شبکه‌های اجتماعی‌مان، قرار گرفتیم که در نهایت پخش تلویزیونی این مستند را متوقف کرد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه این فیلم برای تلویزیون ساخته نشده بود، در مدتی که در گروه «هنرو تجربه» اکران داشت به این چنین مشکلاتی برخورد نکرده بودیم، چرا که مخاطبان تلویزیون افرادی با دامنه سلیقه‌ای گسترده و بازخوردهای متفاوت هستند، شاید خیلی از مخاطبان تلویزیون هنوز آمادگی دیدن چنین فیلم‌هایی را ندارند. اگر چه این فیلم با تایید کاراکتر اصلی فیلم در جشنواره‌های مختلف به نمایش در می‌آمد اما برای پخش تلویزیونی، هیچ هماهنگی از طرف شرکت تولید کننده با من و تهیه کننده فیلم نشده بود.

گنجی اضافه کرد: پس از این اتفاقات و اعتراضی که آقای عباس برزگر به من کردند با آقای امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما صحبت کردم. خوشبختانه ایشان موقعیت را به خوبی درک کردند و دستور دادند تا از ادامه نمایش‌های مجدد این فیلم در شبکه مستند جلوگیری شود.

این کارگردان همچنین با بیان اینکه «از پخش این مستند در تلویزیون خبر نداشتم»، گفت: من، خودم در جریان پخش این مستند از شبکه مستند نبودم و از پخش آن خبر نداشتم. تا یک روز پیش از پخشش که از طریق کانال‌های تلگرامی از آن اطلاع پیدا کردم! امیدوارم بتوانم با مسئولین مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که تولید کننده فیلم هستند صحبت کنم و این مشکل در آینده حل شود.

او اضافه کرد: هیچ هماهنگی از طرف مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با من برای پخش این مستند در تلویزیون صورت نگرفته بود. اگر چه این حق شرکت تولید کننده است اما به نظرم با تعامل با کارگردان می شود به نتایج بهتری برای پخش این فیلم رسید، همانطور که در بخش بین‌الملل تعامل خوبی داشتیم و این فیلم در جشنواره‌های بسیاری حضور پیدا کرد. سوال اینجاست که آیا هر فیلمی با توجه به ضوابط تلویزیون قابل پخش است؟ یا اینکه ما برای پخش یک مستند سینمایی مستقل، مجبور به کم کردن برخی صحنه‌ها می‌شویم که این کار به شدت به فیلم ضربه می‌زند!

گنجی در بخشی از صحبت‌هایش به ادامه اکران‌های مستند «من می‌خوام شاه بشم» در فستیوال‌های بین المللی اشاره کرد و گفت: آخرین اکران ما در فستیوال «بیگ اسکای» در کشور آمریکا بوده است که یکی از مهمترین اتفاقات سینمای مستند آمریکاست؛ این مستند همچنین هفته‌های آتی در فستیوال «دِربی» کشور انگلستان به نمایش در می‌آید که این دومین نمایش آن در کشور انگلستان است.

این کارگردان در پایان از ساخت مستندی برای مجموعه «کارستان» خبر داد و اظهار کرد: این روزها در حال ساخت مستند «پازلی‌ها» برای مجموعه‌ی «کارستان» به تهیه‌کنندگی مجتبی میرتهماسب هستم. این مستند در مورد یک گروه استارت آپ است که در حوزه آی تی فعالیت می‌کنند.

منبع: ایسنا

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 14248 و در روز یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۴:۰۱
2024 copyright.