توقف اکران «پنجاه‌ کیلو آلبالو» در روزهای پایانی / توقیف به شکل اس ام اسی

f87c9fdb-d686-4498-8e08-19496b668c6c

«پنجاه‌کیلو آلبالو» در روزهای پایانی اکرانش از سوی سازمان سینمایی به طور غیر مستقیم توقیف شد.

به گزارش خبرنگار سینماسینما، در ساعات پایانی امروز ۱۷ خرداد خبری در رسانه ها منتشر شد با این مضمون که از اکران فیلم مانی حقیقی، جلوگیری شده و «۵۰کیلو آلبالو» در روزهای پایانی اکرانش، توقیف شده است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد، که قرار بود اکران فیلم های پرفروش سینمای ایران در ماه مبارک رمضان، در سانس های پراکنده ادامه داشته باشد، اما امروز ورق برگشت و ماجرا دستخوش تغییراتی شد.

ماجراهای «۵۰ کیلو آلبالو» از زمان دیدار وزیر ارشاد با یکی از مراجع تقلید آغاز شد و زمزمه هایی مبنی بر این که وزیر ارشاد دستور توقیف این فیلم را به رییس سازمان سینمایی داده است، مطرح شده بود اما تا امروز اتفاقی نیفتاد.

روابط عمومی سازمان سینمایی، این اتفاق را تکذیب می‌کند و می‌گوید که این سازمان اطلاعیه ای برای توقیف این فیلم به سینمادارها نداده است.

با پیگیری های خبرنگار سینماسینما، از مدیران سینماهای مختلف، تایید شد که این اس ام اس برای آن ها ارسال شده است.

یکی از مدیران سینماهای تهران در گفتگو با خبرنگار سینماسینما گفت: در متن پیامکی که برای ما ارسال شده، واژه توقیف نیامده است و اعلام کردند بنا بر صلاحدید شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی از امروز برای فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» به کارگردانی مانی حقیقی، هیچ سانسی تعریف نشود و یک بلیت هم برای این فیلم فروخته نشود.

یکی دیگر از اتفاق های خارق العاده ای که می‌توانست در این روزها سینمای ایران را متحول کند و سوژه تازه ای را فراهم کند، توقیف فیلم مانی حقیقی در روزهای پایانی اکرانش بود. این فیلم فروش قابل قبولی داشته و با این تصمیم احتمالا دیگر نمی تواند در شبکه نمایش خانگی عرضه شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 17734 و در روز دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۸:۳۹
2024 copyright.