تیر خلاص به فیلم کاهانی/ فیلمی که یکبار در شورا ردشده امکان بررسی مجدد ندارد

مهناز افشار نازنین ارادتمندمعاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اعلام کرد هر فیلمی که یک بار از سوی شورای پروانه نمایش به طور کامل رد شده باشد دیگر امکان بررسی در این شورا را ندارد.

به گزارش سینماسینما، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در پاسخ به این پرسش که با تغییر اعضای شورای بازبینی فیلم های سینمایی امکان بررسی مجدد «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی که در ترکیب شورای قبلی رد شده است وجود دارد یا خیر، توضیح داد: براساس قوانین موجود فیلم هایی که در شورای پروانه نمایش رای قطعی خود مبنی بر رد را دریافت می کنند دیگر نمی توانند درخواست جدید به شورای مورد نظر را بدهد.

وی تاکید کرد: شورای جدید فیلم هایی را که اصلاحیه خورده باشند دوباره بررسی می‌کند ولی وقتی فیلمی کلا رد شده باشد امکان بررسی آن در همان شورا فراهم نیست.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی بیان کرد: درباره این فیلم مورد نظر باید بگویم، این اثر در شورای پروانه نمایش رد شده است و براساس آیین نامه موجود، تهیه کننده فیلم می تواند نسبت به این حکم اعتراض کند تا این فیلم در شورای عالی نظارت سازمان سینمایی دیده شود.

ایل بیگی در پایان گفت: به هرحال فعالیت شورای جدید در امتداد شورای قبلی است و تصمیم شورای قبلی به قوت خود باقی است و تنها  فیلم هایی که اصلاحیه داشته اند بعد از اعمال اصلاحیه نسخه جدید را به شورا ارائه می دهند.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 23297 و در روز یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۰:۳۲
2024 copyright.