تی‌یری فرمو: جشنواره کن امسال بازگشت باشکوه به سالن‌های سینما خواهد بود

تی‌یری فرمو، دبیر هنری جشنواره کن، در تازه ترین گفتگوی خود با یکی از روزنامه‌های فرانسوی، از برنامه‌های گوناگون این جشنواره و فیلم‌های برجسته‌ای که در حال انتخاب کردن هستند، گفت. قرار است ۱۳ روز دیگر (سوم ژوئن) کنفرانس مطبوعاتی هفتادوچهارمین دوره کن به‌طور زنده و به‌شکل فیزیکی، برگزار شود.

به گزارش سینماسینما، تی‌یری فرمو گفت: تاکنون بیش از ۵ میلیون نفر آنونس فیلم افتتاحیه جشنواره (آنت، ساخته لئو کاراکس) را دیده اند که این اثر‌ با دیگر آثار این فیلمساز متفاوت است. این فیلمی به تمام معنی نمایشی است که در همان روز افتتاحیه جشنواره، همزمان در سالنهای بسیاری در فرانسه به اکران عمومی درخواهد آمد و قطعا با استقبال بسیاری روبرو خواهد شد.

وی در مورد ورود به سالن‌های سینما ‌گفت: جشنواره را با رعایت پروتکل های بهداشتی، برپا خواهیم کرد و البته که افراد باید برگه واکسینه شدن را در دست داشته باشند. تا اول ماه می، بیش از پانزده هزار کارت(بج) برای حرفه ای های سینما در نظر گرفته شده ‌و تایید شده است. کن امسال بازگشت باشکوه به سالنهای سینما خواهد بود. دولت فرانسه مقرر کرده در تمام اجتماعات بیش از ۱۰۰۰ نفر افراد باید برگه بهداشتی داشته باشند اما جای نگرانی نیست.

وی اضافه کرد: ستارگان بزرگی از کشورهای گوناگون در کن حضور خواهند داشت. زیرا فیلمهای باشکوه، ‌برای عموم نیز انتخاب شده اند تا به «جشن» شکوه درخوری بدهند. مراسم بالارفتن از پله ها روی فرش قرمز حتما اجرا خواهد شد. شام های رسمی به جای خود محفوظ خواهند بود و بر سر هر میزی فقط ۶ نفر می‌توانند حضور داشته باشند. حال باید امیدوار بود و دید که در ماه ژوئیه که از ششم جشنواره شروع خواهد شد، اتفاقاتی خاص پیش نیاید.

فرمو درباره اجبار در پوشیدن اسموکینگ، گفت: بله حتما باید رعایت شود. درباره اینکه به خاطر صف های طولانی و اینکه افراد باید با بلافاصله یک متری از هم قرار داشته باشند، نیز برنامه ویژه ای در نظر گرفته شده.

وی افزود: تعداد فیلم‌های پیشنهاد شده از پارسال ‌و امسال روی هم انباشته شده و کار کمیته انتخاب را سنگین کرده ولی خوشبختانه فیلمهای بسیار مهم و خوبی به دستمان رسیده و کن امسال واقعا خیلی خاص خواهد بود. جشنواره یک نمایش زنده است ‌و این‌را باید نشان داد.

فرمو درباره حضور فیلم‌های کمپانی نتفلیکس گفت: آثار بسیار خوبی تهیه کرده اند و در گفتگو با آنها قرار است که فیلم‌هایی که در مسابقه انتخاب می‌کنیم حتما در سالن‌های سینما در فرانسه نمایش داده شوند. سینما یعنی رفتن به سالن سینما.

دبیر کل جشنواره ادامه داد: درست است که اسم تعدادی از فیلمهای انتخابی ما را برخی از نشریات نوشته اند، اما تا تایید نهایی آنها باید منتظر روز سوم ژوئن، در کنفرانس مطبوعاتی باشید. در برخی از فیلمها، شما نشانه های وجود ویروس کرونا ‌یا ماسک زدن را خواهید دید. سینمای عظیم ‌و پرتحرک به موازات فیلمهای هنری و مولف در کن امسال حضور خواهند داشت. درضمن رئیس هیات داوران، اسپایک لی و بقیه افراد داوران به شکل فیزیکی در جشنواره حضور حاضر خواهند بود. اضافه کنم که چند سالن سینما که در حال ساخته شدن در شهر کن بوده اند، در اختیار جشنواره قرار خواهند گرفت. بنابراین تعداد سالن‌های جشنواره افزایش می‌یابد.

وی گفت: جشنواره کن ۲۰۲۱، بیش از پیش یک «ابراز عشق به سینماست». در ضمن بخاطر فضای تابستانی ماه ژوئیه، تعدادی از فیلم‌ها در هوای آزاد درکنار ساحل نمایش داده می‌شوند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 156091 و در روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۳۵:۳۶
2024 copyright.