ثریا قاسمی در پاسخ به سینماسینما / «ویلایی‌ها» درباره تقابل زنان با جنگ است

ویلایی هاسینماسینما،علی پاکزاد – ثریا قاسمی بازیگر فیلم «ویلایی‌ها» معتقد است این فیلم به خوبی به موضوع زنان در زمان جنگ پرداخته است.

به گزارش سینماسینما، ثریا قاسمی بازیگر با سابقه تلویزیون و سینما در جشنواره سی و پنجم حضور دارد. او در فیلم منیر قیدی با نام «ویلایی‌ها» بازی کرده است. باید صبر کرد و دید که این فیلم چه جایگاهی را در بخش سودای سیمرغ کسب خواهد کرد.

ثریا قاسمی بازیگر فیلم «ویلایی‌ها» درباره این فیلم گفت: «این فیلم را از صمیم قلب دوست دارم. زیرا فیلمنامه متفاوتی دارد. نگاه خاصی به جنگ در فیلم می‌شود. حضور زنان در «ویلایی‌ها» پررنگ است. نگاه این فیلم جهانی است و به موضوعات روز دنیا می‌پردازد. جنگ مهمترین معضل امروز بشر است. امیدوارم توانسته باشیم در این فیلم به خوبی به موضوع مورد نظر بپردازیم.»

او سخنان خود را چنین ادامه داد: «به شرایط زنان در جنگ اشاره خوبی در این فیلم شده است. نقش متفاوتی در این فیلم دارم به همین دلیل به دلم نشسته است.»

این بازیگر باسابقه در مورد جریان پیش‌روی تولید این پروژه گفت: «البته مشکلاتی نیز این میان وجود داشت. زمان زیادی به طول انجامید تا پروژه به پایان برسد. بعضی از سکانس‌ها باید حذف می‌شد که این اتفاق نیز افتاده و من اکنون نمی‌دانم که فیلم به چه صورتی درآمده، اما امیدوارم در مجموع دلنشین باشد. شرایط بسیار سختی در زمان فیلمبرداری وجود داشت. وضعیت دمای هوا و آلودگی شدیدی که وجود داشت کار را بیش از حد سخت کرده بود. با کودکان زیادی در این فیلم همکاری داشتیم که آنها نیز شرایط برایشان مطلوب نبود. عموما شب‌ها استراحت می کردیم و کولر داشتیم، اما روزها در بیابان بودیم خب هوای بیابان در آن محیط قابل درک است که چطور می‌تواند باشد. اما در مجموع تجربه خوبی بود.»

بازیگر فیلم «ویلایی‌ها» درباره همکاری با منیر قیدی کارگردان این فیلم گفت: «خانم قیدی را از سالیان گذشته می‌شناسم. خانم قیدی سال‌هاست که دستیار کارگردانان مختلفی بوده است. به هر حال توانایی خانم قیدی با به نمایش درآمدن این فیلم مشخص می‌شود. همه بازیگران و عوامل این فیلم تلاش‌شان را کرده‌اند که فیلم خوبی بسازند، اما معلوم نیست که چه اتفاقی صورت گیرد.»

قاسمی درباره نقشی که در فیلم «ویلایی‌ها» دارد گفت: «در این فیلم همه خانم‌ها به اندازه‌ای نقش دارند و هر کدام از ما در هر سکانسی که حضور داریم بازی جالبی را از خود ارائه می‌دهیم. تمام زنانی که در این فیلم حضور دارند هر کدام برای خودشان یک الگو هستند. از چهره زنانی که در این فیلم بازی می‌کنند به راحتی می‌توانید ببینید که تا چه حد رنج کشیده‌اند. چهره واقعی جنگ را در این زنان خواهید دید. در این فیلم کسی نقش اول نیست نقش اول این فیلم را زن یا زنان بازی می‌کنند. خانم پریناز ایزدیار و طناز طباطبایی نیز در این فیلم بازی خوبی از خود نشان می‌دهند. موضوع اصلی این فیلم درباره تقابل زنان با جنگ است.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 42749 و در روز دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۹:۵۲
2024 copyright.