جابه‌جایی عجیب رامبدجوان و احسان علیخانی!

 

علی زراندوز در ستون طنز چهل سال بعد روزنامه قانون نوشت : صبح امروز عده‌ای سارق مسلح در حالی‌که سوار بر یک خودرو بودند در یکی از اتوبان‌های شهر، اقدام به تیراندازی کردند. خودروی حامل پولی که نزدیک خودروی این سارقان بود، برای اینکه به مردم آسیبی نرسد، ناگهان وسط اتوبان توقف کرد. با مشاهده این صحنه یکی از سارقان سرش را از خودرو بیرون آورد و گفت: «داداش حرکت کن! راه رو بستی… کی با شما کار داره؟ ما دنبال اون ماشین حمل کله و پاچه‌ایم! بفرما… این قدر دیر جنبیدی که در رفت!» به گزارش خبرنگار ما این دومین بار در چند روز اخیر است که سارقان برای دزدیدن محموله‌های کله و پاچه اقدام می‌کنند. دو روز قبل هم عده‌ای سارق قصد داشتند با زدن تونل وارد یک کله‌پزی شوند که در اثر اشتباه در جهت‌یابی، وارد یک مغازه جواهرفروشی شدند و نقشه‌شان ناکام ماند! لازم به ذکر است که در حال حاضر کله و پاچه گران‌ترین غذای جهان است که حتی کسانی که ۴۰ سال قبل الکی ایش و ویش می‌کردند که کله و پاچه خیلی غذای بی‌ریختیه، حاضرند برای خوردن یک عدد پاچه، حتی بدون آرایش و کله صبح که از خواب بیدار می‌شوند، از چهره‌شان در اینستا لایو بگذارند!

رییس فرهنگستان ادب و هنر فارسی اعلام کرد از این به بعد کلیه کلماتی که با پیشوند «شکن» در ادبیات فارسی رایج بوده، از کتاب‌ها و منابع مختلف، حذف می‌شود! ایشان از کلماتی مثل قند شکن، گردو شکن، فندق شکن، شکر شکن، هیزم شکن و قفل‌شکن نام برد و گفت: «همان طور که در فرهنگ ایرانی ما دل شکستن هنر نمی‌باشد، به نظر اعضای این فرهنگستان، بقیه شکستن‌ها هم نه تنها هنر نیست بلکه در مواردی خلاف هم هست؛ درست مثل استفاده از فیلتر شکن!» ایشان در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره سرنوشت برخی اشعار شعرای معروف که در آن‌ها از چین و شکن زلف یار سخن به میان آمده است، گفت: «این ابیات هم به مرور اصلاح خواهند شد و با جایگزین کردن پیام‌رسان‌های داخلی در آن‌ها دیگر نیازی به استفاده از شکن و شکستن نیست. مثلا بیت: شرح شکن زلف خم اندر خم جانان/ کوته نتوان کرد که این قصه دراز است. به این صورت اصلاح می‌شود: شرح سروش زلف اندر دلستر جانان/ کوته نتوان کرد که این پیام‌رسان خیلی پرکاربر است!»

پس از ده‌ها سال، برای اولین بار در ماه رمضان امسال برنامه ماه عسل توسط رامبد جوان و برنامه خندوانه توسط احسان علیخانی اجرا می‌شود. درباره دلایل این جابه‌جایی ناگهانی شایعات زیادی وجود دارد. یکی از شایعات این است که این یک آزمایش کاملا علمی است و مسئولان صدا و سیما قصد دارند تا نظریه نسبیت اینشتین را اثبات و ثابت کنند امور جهان در حدی نسبی و ناپایدار است که حتی می‌توان به ماه عسل خندید و با خندوانه گریه کرد! شایعه دیگر هم این است که در این سال‌ها خیلی به این دو عزیز خوش گذشته و امسال با انجام کاری که زیاد به انجام آن مسلط نیستند، کمی هم وضعیت کاری سایر اقشار جامعه را درک می‌کنند!

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 86830 و در روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۵۷:۲۵
2024 copyright.