جایزه‌ای که فرهاد ورهرام به نسل جسور سینما تقدیم کرد

شب گذشته ۱۷ شهریورماه در مراسم تجلیل از چهار سینماگر هفدهمین جشن سینمای ایران فرهاد ورهرام مستندساز پیشکسوت در تالار ایوان شمس مورد تقدیر قرار گرفت.


ابتدا مجموع تصاویری از مستندهای این فیلمساز با عنوان «تمام فصول برای یک مرد» برای حاضران پخش شد. همچنین فرهاد توحیدی فیلمنامه نویس و ابراهیم مختاری مستندساز برای تقدیر از این مستندساز و اهدا لوح و جایزه ویژه سفر به آفریقا، روی سن حاضر شدند.

توحیدی با یادی از زنده‌یاد محمدرضا مقدسیان صحبت های خود را آغاز کرد و گفت: «به دوستی ۴۰ ساله با فرهاد ورهرام افتخار می کنم. ورهرام به عنوان یک مستندساز وجب به وجب خاک ایران را می شناسد و ایران دوستی و ایران شناسی از ویژگی های بارز این مستندساز است. چراکه در حفظ خورده فرهنگ های ایران تلاش بسیاری کرده است.»

وی ادامه داد: «زمانی که ورهرام به اتریش رفت، وین را هم مانند تهران برای خود نامگذاری کرد و محله های وین را مانند تهران برای خود معادل سازی کرد.»

در بخش دیگری از این مراسم ابراهیم مختاری رئیس هیات مدیره خانه سینما ورهرام را فرد سازگاری دانست و عنوان کرد: «فرهاد ورهرام از چم و خم دولت های مختلف عبور کرده است و روحیه سازگاری بسیاری دارد. البته سازگاری با سازش فرق می کند. ورهرام فیلمساز مستقلی است و با شرافت پرده از واقعیت برمی دارد.»

ورهرام نیز پس از دریافت لوح تقدیر خود گفت: «نسل جدید تاثیر مهمی بر سینمای مستند گذاشته اند و نسبت به نسل ما جسورتر وارد میدان شده اند. جایزه خود را به مستندسازان جوان به خاطر جسارت و نوآوری در آثارشان، تقدیم می کنم.»

منبع: سینماتجربی
ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 1409 و در روز چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۸:۳۶
2024 copyright.