جایزه یک عمر دستاورد به کوستا گاوراس خالق تریلرهای سیاسی می رسد

آکادمی جوایز فیلم اروپا اعلام کرد که روز ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) امسال از کوستا گاوراس کارگردان افسانه ای فیلم های «زد» و «حکومت نظامی» تجلیل خواهد کرد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، کوستا گاوراس کارگردان شناخته شده فیلم های تریلر سیاسی، جایزه یک عمر دستاورد جوایز فیلم اروپای امسال را دریافت می کند.

آکادمی جوایز فیلم اروپا روز ۲۷ نوامبر اعلام کرد که روز ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) امسال از کوستا گاوراس کارگردان افسانه ای فیلم های «زد»، «حکومت نظامی»، «جعبه موسیقی»، «گمشده» و «خیانت» در سی ویکمین دوره جوایز فیلم اروپا تجلیل به عمل می آید.

گاوراس پنجمین فیلمسازی است که این جایزه را دریافت می کند. مانوئل دی اولیویرا، میشل پیکولی، مایکل کین و آندری وایدا از دریافت کنندگان پیشین این جایزه هستند.

گاوراس در سال ۱۹۳۳ در کشور یونان به دنیا آمد. او از سن ۲۲ سالگی به فرانسه مهاجرت کرد و تا به امروز در این کشور مشغول کار و زندگی است.

مشهورترین فیلم گاوراس «زد» محصول ۱۹۶۹ درباره حکومت دیکتاتوری دست راستی در کشور یونان است. این فیلم در سال خود توانست جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را از آن خود کند.

کوستا گاوراس برای فیلم «گمشده» (۱۹۸۲) با بازی جک لمون که با موضوع کودتای ژنرال پینوشه در کشور شیلی است توانست جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را به دست آورد.

مراسم جوایز فیلم اروپای امسال، ۱۵ دسامبر ۲۰۱۸ در شهر سویا اسپانیا برگزار می شود.

فیلم زد

منبع: مهر

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 100683 و در روز چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۷:۱۷
2024 copyright.