جایزه یک عمر دستاورد هنری به تری گیلیام می‌رسد

همزمان با اکران فیلم‌های «مردی که دون کیشوت را کشت» و «برزیل»، جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره فیلم قاهره به «تِری گیلیام» اعطا می‌شود.

به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره امسال جایزه «یک عمر دستاورد هنری» را به «تری گیلیام» تقدیم می‌کند.

در چهل و یکمین سال برگزاری این رویداد که از ۲۰ تا ۲۹ نوامبر(۲۹ آبان تا ۸ آذر) از چهار دهه فعالیت فیلمسازی خالق «مونتی پیتون» تقدیر می‌شود. همچنین دو فیلم «برزیل» و «مردی که دون کیشوت را کشت» نیز به صورت ویژه اکران می‌شوند.

گیلیام در مورد این انتخاب گفت: بسیار برایم باعث افتخار است که برای این جایزه از سوی جشنواره فیلم قاهره انتخاب شده‌ام. برای دیدن مصر در ماه نوامبر بسیار هیجان‌زده هستم و نیز دیدار نزدیک با مخاطبین و فیلمسازان.

«موح حفظی» رئیس فستیوال فیلم قاهره در مورد این فیلمساز گفت: «تری گیلیام» فیلمسازی نابغه است با ذهن و تفکری مستقل که موهبتی فوق‌العاده برای دنیای روایت سینماست.

وی در ادامه افزود: فیلم‌های او در سطحی گسترده خیالی و متعالی هستند و مخاطبان را در ویران‌شهری (متضاد آرمان‌شهر) سرگیجه‌آور و افسانه‌های غریب غوطه‌ور می‌سازد. او بدون شک یکی از بزرگان واقعی سینما است. پیکره شاخص و رویاگرای آثارش در پهنه چهل ساله تجربیاتش گسترانیده شده و آثارش را در رده بی‌نظیرترین، حماسی‌ترین و جذاب‌ترین فیلم‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند، قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 120793 و در روز سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۸:۰۰
2024 copyright.