جایزه یک عمر دستاور هنری برای جرج کلونی

بنیاد فیلم آمریکا با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری از جرج کلونی تقدیر می‌کند.

به گزارش سینماسینما، جرج کلونی، بازیگر و فیلمساز، چهل‌ و ششمین جایزه یک عمر دستاورد هنری بنیاد فیلم آمریکا (AFI) را دریافت می‌کند.

آخرین پروژه جرج کلونی ۵۶ ساله، فیلم سینمایی «سابربیکن» بود. او کارگردان و یکی از نویسندگان این اثر سینمایی است که در جشنواره‌های فیلم تورنتو و ونیز به نمایش درآمد و از ۲۷ اکتبر اکران خواهد شد.

او برای بازی در فیلم «سیریانا» برنده جایزه اسکار شده است. کلونی یکبار نیز در قامت تهیه‌کننده فیلم «آرگو» جایزه اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد.

نامزد شدن برای اسکار بهترین بازیگر مرد برای فیلم‌های «بالا در آسمان»، «مایکل کلایتون» و «فرزندان» از دیگر افتخارات کارنامه کاری این هنرمند است. او سال ۲۰۰۵ برای فیلم «شب بخیر، و موفق باشید» برای جوایز بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نامزد اسکار شد. نوشتن فیلمنامه «نیمه ماه مارس» نیز او را نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی کرد.

جایزه یک عمر دستاورد هنری بنیاد فیلم آمریکا روز هفتم ژوئن سال ۲۰۱۸ در مراسمی به کلونی اهدا خواهد شد. پیش از کلونی چهره‌های سرشناسی چون جین فوندا، مل بروکس، دایان کیتون و استیو مارتین این جایزه را دریافت کرده‌اند.

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 68290 و در روز جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۳:۵۲
2024 copyright.