جایگاه شورای عالی سینما از ابتدا مشخص نبود/ پس از ایوبی، فرهاد توحیدی هم نسبت به این شورا واکنش نشان داد

فرهاد توحیدیدبیر هیات اجرایی طرح حمایت از ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران اعلام کرد شورای عالی سینما و کارگروه های مربوط به آن در حال تعلیق است.

به گزارش سینماسینما، فرهاد توحیدی درباره خبری که رییس سازمان سینمایی درباره انحلال شورای عالی سینما و سرنوشت هیات اجرایی حمایت از ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران که وی دبیر آن است اعلام کرده است  گفت: شورای عالی سینما و همه فعالیت های مربوط به آن که طرح حمایت از ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران نیز جزئی از آن است در حال تعلیق است زیرا دوستان در سازمان سینمایی نیز به همان نتیجه ای رسیده اند که ما در پایان دور اول فعالیت شورای عالی سینما به آن رسیده بودیم و این سوال مطرح بود که اساسا کارکرد شورای عالی سینما چه چیز می‌تواند باشد و یا بودن یا نبودن آن لازم است یا خیر.

وی ادامه داد: آنچه که مشخص است در حال حاضر هیچ جلسه ای با نام شورای عالی سینما برگزار نمی شود و برای اینکه بدانیم سرنوشت شورای عالی سینما و در ادامه آن کارگروه های مرتبط با این شورا چه خواهد شد، باید بدانیم که رییس سازمان سینمایی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چه برنامه ای دارند.

دبیر هیات اجرایی طرح حمایت از ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران تاکید کرد: سال گذشته با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، منوچهر محمدی، فرشته طائرپور، رمضانعلی حیدری خلیلی و من یک جلسه غیر رسمی به منظور رایزنی در مورد شورای عالی سینما داشتیم که ما در آن جسله گفتیم  طرح های آماده شده که در انتظار تشکیل جلسه رسمی است تا با حضور آقای روحانی رییس جمهور و رییس شورای عالی سینما مورد بررسی قرار گیرد. در آن جلسه قرار شد که گفتگویی صورت گیرد تا شرایط برای برگزاری این جلسه فراهم شود، اما فضای موجود نشان می داد که آقای روحانی زمان لازم برای تشکیل این جلسه را ندارد.

این فیلمنامه نویس توضیح داد: اگر شورای عالی سینما می‌خواست جایگاه قانونی پیدا کند باید مانند دیگر شوراهای عالی بر مبنای مصوبه مجلس شورای اسلامی تشکیل می شد و آنگاه می‌توانست مسائل بین بخشی در حوزه سینما با سایر دستگاه ها و وزارتخانه‌ها را حل و فصل کند.

توحیدی در پایان گفت: این مراحل برای شورای عالی سینما طی نشده بود به همین دلیل این پرسش که جایگاه شورای عالی سینما چیست و چه وظایفی برعهده دارد و نقش آن در راهبری سینمای ایران چیست، زمانی معنا پیدا می کرد که شورای عالی سینما براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کرد.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 14847 و در روز شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۰:۳۸
2024 copyright.