جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما/ رتبه دهم: جواد عزتی

با اعلام جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما، تمامی آرای مربوط به جواد عزتی که در رتبه دهم قرار گرفته، اعلام شد؛ ۱۹ نفر به او رای داده‌اند و امتیاز او ۳۳ است.

به گزارش سینماسینما، امسال در دومین سال گزینش چهره موثر سینمایی آکادمی سینماسینما ۲۰۷ منتقد، روزنامه‌نگار سینمایی و فعالان رسانه‌های سینمایی آرایشان را به سه برگزیده برتر خود اختصاص دادند. سال گذشته در این نظرسنجی ۱۷۰ نفر شرکت کرده بودند. این نظرسنجی که بدون هیچ فهرست پیش فرض و کاملا براساس انتخاب آزاد شرکت‌کنندگان صورت گرفت به این ترتیب بود که هر فرد امکان سه انتخاب داشت و برای انتخاب خود دلایل مدنظر را ذکر کرد. در عین حال از تمامی افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی کسب اجازه شد تا آرا و دلایل مطرح شده برای انتخاب‌هایشان منتشر شود.

جزئیات آرای رتبه دهم: جواد عزتی

۱

جواد عزتی؛ سینمای کم‌بضاعت ما در حوزه بازیگری در یک سال گذشته شاهد حضور و نقش‌آفرینی بازیگری بود که در حدشان و جایگاهش هنوز قدر ندیده است. جواد عزتی جزو معدود بازیگران تاریخ سینمای ماست که بازی در نقش‌های جدی و درام تا نقش‌های طنز و کمدی را چنان ایفای نقش می‌کند که باورش می‌کنی. اینکه کمدی «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی را بازی کنی و فیلم تبدیل به پرفروش‌ترین اثر سینمایی تاریخ سینما شود و بعد برای ایفای نقش سخت و جدی در فیلم «ماجرای نیمروز؛ رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان نامزد جایزه بهترین بازیگر شوی و تنها بدشانسی‌ات این باشد که علی نصیریان بزرگ در فیلم «مسخره‌باز» بازی شگفت‌آوری را ارائه می‌دهد تا دستش از سیمرغ بلورین کوتاه بماند نشان از قابلیت‌های بازیگری دارد که همچون استادش نصیریان نشان داد که جزو معدود بازیگران سینما و تلویزیون است که تک‌بعدی نیست.

ایلیا محمدی نیا – انتخاب اول

۲

جواد عزتی؛ با ۵ فیلم در سال ۹۷ توانست پول‌سازترین بازیگر سینمای ایران باشد و علاوه برجذب مخاطب در رشد اقتصادی سینما نیز اثرگذار بوده است.

میثم محمدی – انتخاب اول

۳

جواد عزتی به دلیل حضور متفاوت و تأثیرگذار در پروژه‌های متعددی که در سال ۹۷ ایفا کرد و توانست در گیشه سینما هم نقش بسزایی ایفا کنه— ماجرای نیمروز باوجود ضعف‌های زیاد اما بازی درخشانی از عزتی داشت که در کارنامه کاری او بدون شک ماندگار خواهد شد.

محسن سرافراز – انتخاب اول

۴

جواد عزتی؛ به دلیل تنوع بازی در فیلم‌های مختلف از قبیل طنز و جدی و کمک به فروش فیلم‌ها. در موقعیت کنونی بحث اقتصاد یکی از اصلی‌ترین ارکان در سینماست و عزتی توانسته بازیگر پول‌سازی برای سینمای ایران باشد.

احمدرضا معراجی – انتخاب دوم

۵

جواد عزتی؛ به دلیل نمایش توانمندی‌های بازیگری‌اش در ایفای نقش‌های متفاوت همچنین تبدیل‌شدن به یکی از پرمخاطب‌ترین بازیگران سینمای ایران و درعین‌حال جلب نظر منتقدان.

سید رضا صائمی – انتخاب دوم

۶

جواد عزتی؛ کسب عنوان پرفروش‌ترین بازیگر سینمای ایران در سال ۹۷ و ادامه نقش‌آفرینی‌های متفاوت در سینما.

محمد عسگری – انتخاب دوم

۷

جواد عزتی؛ برای سهم مهم در گیشه سال ۱۳۹۷ سینما و تنوع بازی‌ها

فرهاد عشوندی – انتخاب دوم

۸

جواد عزتی؛ بازیگر سینمای ایران است که اگرچه بیشتر در فیلم‌های کمدی حضورداشته است اما دست‌کم چند فیلم اخیر وی همچون «لاتاری» که سال پیش اکران شد و «جاندار» و «ماجرای نیمروز؛ رد خون» که سال گذشته در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند شمایلی دیگر از وی در نقش‌های جدی به‌جا گذاشت و توانمندی‌های دیگری را نشان داد. وی ثابت کرد که در نقش‌هایش چه در سینمای جدی و چه کمدی کم‌فروشی نمی‌کند و فروش بالایی را هم در آثار خود برای سینمای ایران به ارمغان آورده است.

عطیه مؤذن – انتخاب دوم

۹

جواد عزتی؛ ایفای نقش او در فیلم‌های سینمایی ماجرای نیمروز رد خون، جان دار، تنگه قریب بسیار متفاوت و تحسین‌برانگیز است. درعین‌حال نقش‌آفرینی او در فیلم سینمایی هزارپا که توانست رکورد بالای فروش را به نام خود ثبت کند، نشان داد که او به چهره‌ای برای تضمین گیشه در سینما هم تبدیل‌شده است و توانایی آن را دارد که به یک‌میزان در سینمای کمدی، ملودرام و جنگی با موفقیت ظاهر شود و هر بار مخاطبان را با شکل و شمایلی تازه از خود مواجه کند.

مونا کریمی – انتخاب دوم

۱۰

جواد عزتی؛ برای فیلم‌های پرفروش و کمک به اقتصاد سینما و حضورهای متفاوت در آثار.

زهرا منصوری – انتخاب دوم

۱۱

جواد عزتی؛ بازیگر پول‌ساز وبی حاشیه سینما که به‌دوراز بازی‌های سیاسی و رفتارهای غیرمتعارف از سینما و تلویزیون، به چهره محبوب سینما تبدیل شد.

انیسه نجفی نشلی – انتخاب دوم

۱۲

جواد عزتی؛ به خاطر بازی در فیلم پرفروش «هزارپا» در ژانر طنز و بازی خوب در فیلم‌های «جاندار» و «رد خون» با ژانر اجتماعی.

رضا پورزارعی – انتخاب سوم

۱۳

جواد عزتی؛ اغلب نقش‌آفرینی‌هایی که از مردان بازیگر در ذهنمان نقش بسته، در کنار توانمندی‌های ویژه‌ای شکل‌گرفته است که سبب می‌شود تا کارگردانان سینمای ایران عمدتاً برای بازی در نقش‌هایی خاص، تنها به سراغ تعداد معدودی از این بازیگران بروند. چنین انتخابی از سر آگاهی است و عمدتاً برای ایفای نقش‌هایی در دو سوی طیفی متضاد (از کنش‌ها و اَکت های بیرونی و قدرتمند گرفته تا واکنش‌های بدنی و بی‌کلام ظریف درونی و اصطلاحاً زیرپوستی) متغیر است. شاید برای بسیاری از بازیگران نام‌آشنا و حرفه‌ای، پذیرش نقش‌های کمدی در سینمای گیشه پسند حتی باوجود دستمزدهای بسیار بالا، موردعلاقه قلبی و بر طبق سلیقه‌های فردی بازیگران نباشد. لیکن افراد کهنه‌کار و نام آشنایی هم هستند که در این خصوص محدودیتی برای گزینش‌هایشان قائل نمی‌شوند و گاه با بازی‌های مشابه در یک ژانر خاص به‌عنوان یک کلیشه مخاطب پسند و پول‌ساز برای تهیه‌کنندگان و کارگردانان در اولویت قرار می‌گیرند.

با این مقدمه و با مرور اسامی بازیگران قدرتمندی همچون آقایان علی نصیریان، پرویز پرستویی، شهاب حسینی، حمید فرخ نژاد و … به نام جواد عزتی برمی‌خوریم؛ اگر نگاهی دقیق‌تر به کارنامهٔ این بازیگر داشته باشیم، طیف متنوعی از بازی‌های بی‌نهایت منعطف او را به یاد می‌آوریم که در بازی کمتر کسی در سال ۹۸ سراغ داریم.

از بازی در نقش‌های کمدی مثل “هزارپا” گرفته تا بازی در یک نقش بسیار دراماتیک در فیلم “جان دار” و سپس در یک نقش جدی در “ماجرای نیمروز” که به نظر می‌رسد توجه ما را به این بازیگر قدر ندیده بیشتر جلب می‌کند.

شادی حاجی مشهدی – انتخاب سوم

۱۴

جواد عزتی؛ این بازیگر در سال ۹۷ در فیلم‌های پرفروش اکران شده در سینما حضورداشته، نکته جالب‌توجه درباره او این است که عزتی هم در فیلم کمدی بازی کرده، هم جنگی هم اجتماعی، هم یک فیلم توقیفی در کارنامه داشته است!

لاتاری، تنگه ابو قریب، هزارپا را در اکران داشت و در جشنواره فیلم فجر هم با فیلم‌های ماجرای نیمروز: رد خون، جاندار حضور داشت.

شراره داودی – انتخاب سوم

۱۵

جواد عزتی؛ پرفروش‌ترین بازیگر سال ۹۷

مهدی سلیمانی – انتخاب سوم

۱۶

جواد عزتی؛ انتخاب‌ها و نقش‌آفرینی‌های درست در فیلم‌های جدی و کمدی و ستاره شدن با بازی در نقش‌های پیچیده و تأثیرگذاری درفروش فیلم‌ها.

علی سیف الهی – انتخاب سوم

۱۷

جواد عزتی؛ او در سال ۹۷ در رقابتی نزدیک با رضا عطاران موفق شد در صدر بازیگران پول‌ساز (پرفروش) سینمای ایران بایستد. جواد عزتی علاوه بر اینکه با فیلم‌های “هزارپا”، “لاتاری”، “تنگه ابو قریب”، “پارادایس” و “خرگیوش” حدود ۶۵ میلیارد تومان فروش داشت، نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیزش در فیلم‌های “لاتاری” و “تنگه ابو قریب” او را بالاتر از رضا عطاران قرارداد برای انتخاب سومین چهره مؤثر سینمایی در سال ۹۷.

احمد شاهوند – انتخاب سوم

۱۸

جواد عزتی؛ درفروش فیلم‌ها تأثیر زیادی داشته است.

مریم قربانی نیا – انتخاب سوم

۱۹

جواد عزتی؛ برای رونق بخشیدن به حوزه اقتصاد سینما و ارائه چهره‌ای دلپذیر و موردپسند مخاطب در آثار کمدی غیرمبتذل.

آروین موذن‌زاده – انتخاب سوم

 

تعداد رأی: ۱۹

مجموع امتیاز: ۳۳

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 118843 و در روز سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۴:۳۰
2024 copyright.