جزییات پروژه سینمایی مشترک ایران و اسپانیا/ جمشید هاشم‌پور ناخدا شد

مدیرعامل موسسه «نگار فیلم تبیان» ضمن اشاره به جزییات پروژه سینمایی «مسخ نرگس» از حضور جمشید هاشم‌پور در نقش یک ناخدا در این فیلم سینمایی خبر داد.

به گزارش سینماسینما، حامد حقیقت مدیرعامل مؤسسه «نگار فیلم تبیان»، درباره صدور پروانه ساخت فیلم سینمایی «مسخ نرگس» به تهیه‌کنندگی این مؤسسه توضیح داد: ما در مؤسسه تبیان پیش از این هم فعالیت سینمایی داشته‌ایم و فیلم «ایوب پیامبر» را ساخته‌ایم. در دوره جدید فعالیت‌های خود هم هرچند همچنان چارچوب اصلی فعالیت‌های ما قصص انبیاست، اما بر اساس برخی از ضرورت‌ها تشخیص داده شد که به‌صورت جدی‌تر به‌حوزه ساخت فیلم‌های سینمایی ورود داشته باشیم تا از این منظر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مؤسسه نگار فیلم تبیان سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده «مسخ نرگس» است، درباره داستان این فیلم گفت: داستان این فیلم مرتبط با یکی از مسائل راهبردی است که باید به آن ورود می‌کردیم. قصه این فیلم که با همکاری هنرمندان ایران و اسپانیا مقابل دوربین رفته است، تماماً ً در شهر بوشهر می‌گذرد. این فیلم درباره یک خانم هنرمند اسپانیایی است که برای کاری به کشورهای حاشیه خلیج فارس آمده است اما بر اساس یک اتفاق، قایق تفریحی او دچار سانحه می‌شود و او سر از بوشهر در می‌آورد. داستان اصلی فیلم از همین مرحله آغاز می‌شود و این هنرمند در شهر بوشهر، گام به گام در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرد که جذب آئین‌ها و اصالت‌های ارزشی و اخلاقی سرزمین ما می‌شود.

حقیقت افزود: در این فیلم غنای تمدنی و فرهنگی خود را به رخ دنیا خواهیم کشید. این پروژه از نظر فرهنگی، یک کار تعاملی نیز محسوب می‌شود، کمااینکه ما پیش از این به‌واسطه سریال «یوسف پیامبر» به ۹۴ کشور دنیا ورود داشته‌ایم و ارتباطاتی از این جنس را در مؤسسه «نگار فیلم تبیان» تجربه کرده‌ایم. در دور جدید فعالیت‌ها بر اساس تجربه‌های قبلی تلاش کرده‌ایم ارتباطات خود را به‌روز کنیم و برای پخش این فیلم در کشورهای اسپانیایی‌زبان کارهای مؤثری را انجام داده‌ایم. المان‌های مرتبط با فرهنگ و هنر اسپانیا را هم در این فیلم آورده‌ایم و از این منظر این پروژه یک کار تعاملی در حوزه فرهنگ است. روی اشتراکات فرهنگی دو کشور تمرکز بسیار زیادی داشته‌ایم.

سال‌ها روی حامد علیزاده سرمایه‌گذاری کرده‌ایم

وی درباره همکاری با حامد علیزاده به‌عنوان کارگردان این فیلم هم توضیح داد: او یکی از کارگردانان جوان، خوش‌فکر و بدون حاشیه است که تا امروز چند کار را در قالب تله‌فیلم برای مؤسسه کارگردانی کرده، ما سال‌هاست که در مجموعه خود روی او سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. حالا این اولین تجربه کارگردانی سینمایی حامد علیزاده محسوب می‌شود که تا به اینجا هم در کار خوش درخشیده‌اند.

مدیرعامل مؤسسه «نگار فیلم تبیان» درباره برنامه‌ریزی این مؤسسه برای همکاری با هنرمندان و کارگردانان با سلایق مختلف ادامه داد: طبیعتاً هر مؤسسه‌ای سلسله ایده‌ها و راهبردهایی را برای خود دارد که هر فیلمسازی به این ایده‌ها و راهبردها نزدیک‌تر باشد، بالطبع در اولویت همکاری هم قرار می‌گیرد. ما در این سال‌ها در کنار فیلمنامه‌هایی که آماده کرده‌ایم، به فکر کادرسازی هم بوده‌ایم تا بتوانیم با پرورش نیروهای جوان و خلاق، این فیلمنامه‌ها را به سرانجام برسانیم. در عین حال آغوش ما به سوی همه هنرمندان باز است و از هر هنرمندی که ایده‌ای برای همکاری در قالب چارچوب‌های مؤسسه داشته باشد، حتماً استقبال می‌کنیم.

چگونه نام مؤسسه به‌عنوان تهیه‌کننده درج شد؟

حقیقت درباره درج نام مؤسسه تبیان، به‌عنوان تهیه‌کننده در پروانه ساخت فیلم از سوی سازمان سینمایی هم توضیح داد: تهیه‌کننده این فیلم مؤسسه نگار فیلم تبیان است و طبق قانون سعید شرفی‌کیا را که دارای کارت تهیه‌کنندگی هستند، به‌عنوان نماینده اجرایی مؤسسه معرفی کرده‌ایم. شرفی‌کیا از مدیران تولید باسابقه سینمای ایران است که ۳۰ سال پیش در «ایوب پیامبر» مدیر تولید بوده و حالا از سوی مؤسسه برای کارهای اجرایی این پروژه معرفی شده است. مؤسسات سینمایی به لحاظ حقوقی می‌توانند به‌عنوان تهیه‌کننده فعالیت کنند اما باید فردی را که کارت تهیه‌کنندگی دارد به عنوان نماینده خود معرفی کند.

وی درباره ترکیب بازیگران فیلم سینمایی «مسخ نرگس» هم توضیح داد: نقش اصلی این فیلم را جمشید هاشم‌پور ایفا خواهد کرد، در کنار ایشان بهناز جعفری، پدرام شریفی و مجید نوروزی حضور دارند و دو بازیگر اسپانیایی هم در فیلم داریم. جمشید هاشم‌پور در این فیلم نقش یک ناخدا را ایفا می‌کند که حرفه‌اش لنج‌سازی به‌عنوانی یکی از حرفه‌های اصیل و دیرینه مردمان جنوب است. برای احیای این تمدن شخصیتی را به‌عنوان نماد مردم بوشهر در فیلم داریم که جمشید هاشم‌پور ایفای نقش او را برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 173418 و در روز یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۹:۰۸
2024 copyright.