سینماسینما/ جشنواره‌ای رقابتی برای فیلمسازان زن ایرانی در فرانسه با مدیریت محمد حقیقت

بخش مسابقه ای شصت و ‌دومین سال جشنواره ملاقات های سینمایی پراد در فرانسه امسال اختصاص به زنان سینماگران ایرانی خواهد داشت.

به گزارش سینماسینما، این جشنواره درسال ۱۹۵۹ توسط و با مشارکت فیلمساز مشهور فرانسوی، رنه کلر پایه گذاری شد و هرساله بنمایش آثاری از سراسر جهان با برنامه های مرور بر آثار، یا معرفی سینمای یک کشور وغیره برپاشده است و بسیاری از سینماگران مطرح جهانی به آنجا دعوت شده بودند؛ از جمله فرانسوا تروفو، پولانسکی، جوزف لوزی، لویی مال، میشل پیکولی، ارسون ولز و غیره. به جز این، هرساله فیلمهایی مهم از کشورهای گوناگون، اولین نمایش جهانی خود را در این جشنواره داشتند. این جشنواره هیچگاه مسابقه ای نبوده و عنوان ملاقات های سینمایی برای خود برگزیده بود. در سه دوره نیز به سینمای ایران نیز پرداخته بود. امسال برای دوره جدید خود که از ۱۷ تا ۲۳ ژوییه ۲۰۲۱ برپا خواهد شد، با نظر هیات مدیره قرار است یک بخش مسابقه ای، مختص به سینمای زنان کشورها را در برنامه خود بگنجاند و اولین دوره مسابقه آن مربوط به  زنان فیلمساز ایران خواهد بود، که مدیریت این بخش به محمد حقیقت، عضو هیات امنای آن واگذار شده است. لذا از هم اکنون از خانم های فیلمساز ایران که علاقمند باشند، دعوت می‌شود با ایمیل زیر تماس حاصل کنند:

les.yeux33@gmail.com

این دوره جشنواره که مسابقه ای خواهد بود، ۷ فیلم بلند بین ۶۰ تا ۱۲۰ دقیقه ای داستانی و همچنین ۷ فیلم کوتاه حداکثر ۱۵ دقیقه را خواهد پذیرفت . فیلمها بایستی بعد از اوایل سال ۲۰۲۰ ساخته شده باشند. فیلمها نباید قبل از برگزاری این جشنواره در فرانسه به نمایش عمومی درآمده باشند. جایزه اول جشنواره، پخش عمومی آن در فرانسه خواهد بود. چند پخش کننده فرانسوی قول همکاری با این جشنواره را داده اند. هیات داوران آن بعدا مشخص خواهد شد که از بین شخصیت های سینمای فرانسه خواهند بود.مهلت ارسال فیلمها تا قبل از اول اردیبهشت ۱۴۰۰ است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 153017 و در روز جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۹:۴۹
2024 copyright.