جشنواره رنگارنگ فجر/ پنج فیلم از پنج دنیای متفاوت

دومین روز از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر (۱۳ بهمن) در برج میلاد با نمایش یک فیلم مستند و چهار فیلم داستانی از بخش های مختلف جشنواره به کار خود ادامه می دهد.

 

به گزارش سینماسینما، سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر،مستند «مجتبی» ساخته محمد حسن دامن زن به تهیه کنندگی وی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان اولین فیلم دومین روز جشنواره ساعت ۱۴:۳۰ روز سه شنبه،به نمایش در می آید.

 

دغدغه‌های مجتبی
این مستند در مورد یک هنرپیشه تئاتر است که با اجرای نمایش عروسکی در مهدکودک ها و جشن ها و مهمانی ها زندگی خود را اداره می کند. همسر و فرزند او طالب رفتن به خارج از کشور هستند و شاگردش خواستار مدرن تر شدن وسایل صوتی و نوری، اما مجتبی معتقد است …
یک شهروند کاملا معمولی؛ زندگی آرامی که به هم می ریزد
«یک شهروند کاملا معمولی» سومین فیلم بلند سینمایی مجید بزرگر به عنوان کارگردان است که مجید مدرسی و سعید آرمند تهیه کنندگی آن را برعهده دارند. این فیلم از مجموعه فیلم های بخش هنر و تجربه است که ساعت ۱۶ در برج میلاد به نمایش در می آید.
سورن مناساکانیان، شادی کرم رودی، ناهید حدادی، اردشیر مهرآبادی، محمد باقر صفانور، سعید آبیاری و پاشا جمالی از بازیگران این فیلم هستند.

جشن تولد؛ فیلمی از وضعیت سوریه
«جشن تولد» اولین فیلم بلند سینمایی عباس لاجوردی است که با سرمایه شخصی نصرت نوری و عباس فاتح ساخته شده و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس هم بعد از تولید به جمع سرمایه گذاران این فیلم پیوسته است. این فیلم از جمله فیلم های بخش نگاه نو است که ساعت ۱۸:۳۰ در برج میلاد به نمایش در می آید.

دلبری؛
«دلبری»، دومین فیلم بلند سینمایی سیدجلال اشکذری بعد از «خانه ای کنار ابرها» است که سیدمحمود رضوی تهیه کنندگی آن را برعهده دارد. دلبری در بخش سودای سیمرغ در جشنواره حضور دارد و ساعت ۲۱ اکران می شود.
هنگامه قاضیانی، آتیلا پسیانی، عباس غزالی، محمدرضا شیرخانلو، مهسا هاشمی و مهدی عطاران از بازیگران این فیلم هستند.
آخرین بار کی سحرو دیدی؟
«آخرین بار کِی سحرو دیدی؟» دهمین فیلم سینمایی فرزاد موتمن در مقام کارگردان است که تهیه کنندگی آن را او و سعید عصمتی مشترک برعهده دارند. این فیلم نیز در بخش سودای سیمرغ با ۲۱ فیلم رقابت می کند و ساعت ۲۲:۳۰ اکران می شود.
امیر عربی فیلمنامه آخرین بار کِی سحرو دیدی؟ را نوشته است. فریبرز عرب نیا، سیامک صفری، آتیلا پسیانی، ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، علیرضا ثانی فر، بهاران بنی احمدی، آناهیتا درگاهی، روشنک گرامی، مجتبی سلمانی و شیوا کریمی از بازیگران این فیلم هستند.

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 10999 و در روز سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱:۵۱
2024 copyright.