جشنواره رُم میزبان فیلم‌های کن خواهد بود/ ادای احترام به انیو موریکونه؛ نمایش مستندی از توتی

پانزدهمین جشنواره فیلم رُم امسال به صورت با ادای احترام به «انیو موریکونه» و نمایش مستند زندگی «فرانچسکو توتی» فوتبالیست معروف ایتالیایی برگزار می‌شود.

به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین، «آنتونیو موندو» دبیر جشنواره فیلم رم اعلام کرد این رویداد سینمایی امسال میزبان بخشی از فیلم های جشنواره کن ۲۰۲۰ خواهد و «تیری فرمو» دبیر جشنواره کن نیز شخصا در جشنواره حضور خواهد یافت.

پانزدهمین جشنواره فیلم رم قرار است از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ اکتبر (۲۴ مهر تا ۴ آبان) برگزار شود اما مشخص نیست آیا سینماگران آمریکایی با توجه شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورشان پس از سفر به ایتالیا باید دو هفته در قرنطینه بمانند و در این صورت موفق به حضور در جشنواره می‌شوند یا خیر.

تاکنون نمایش دو فیلم در جشنواره قطعی شده است، فیلم «نام من فرانچسکو توتی» به کارگردانی «الکس اینفاسلی» است که روایتگر زندگی فوتبالیست معروف ایتالیایی و چهره محبوب شهر رُم است و همچنین فیلم «استارداست» به کارگردانی «گابریل رانگ» درباره زندگی «دیوید بویی» موسیقیدان و خواننده سرشناس انگلیسی.

جشنواره فیلم رُم در دوره های گذشته میزبان چهره های مطرحی چون «کیت بلانشت»، «مارتین اسکورسیزی»، «مریل استریپ»، «زاویه دولان»، «دیوید لینچ» و «تام هنکس» بوده است و به گفته «آنتونیو موندی» مدیر جشنواره رُم امسال یکی از کارگردانان بزرگ آمریکایی اعلام کرده در صورتی که ویروس کرونا اجازه دهد امسال حتما در جشنواره شرکت خواهد کرد.

جشنواره فیلم رُم امسال همچنین برنامه بزرگذاشت «انیو موریکونه» آهنگساز مطرح ایتالیایی را برگزار خواهد کرد که اخیرا در سن ۹۱ سالگی درگذشت و همچنین ۱۵ فیلم از آثار «ساتیاجیت رای» نیز به عنوان برنامه مرور آثار این کارگردان بزرگ سینمای هند و جهان به نمایش گذاشته می شود.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 139214 و در روز دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۴:۱۵
2024 copyright.