جشنواره زوریخ میزبان یک داور و چهار فیلم‌ ایرانی

یک داور و چهار فیلم ایرانی در جشنواره بین‌المللی زوریخ حضور دارند.

به گزارش سینماسینما مجید موثقی برای داوری در جشنوراه بین المللی زوریخ توسط اتحادیه منتقدین و روزنامه نگاران سینمایی سوئیس(SVFJ)  ‌دعوت به کار شد.

این اتحادیه از عضوهای فعال فیپرشی به شمار می آید. موثقی به همراه دو داور دیگر «گری کِربس -Geri Krebs و موریل وِبر-Miriuèle Weber» به تماشای ۱۲فیلم بخش «رقابت مترکز-Focus Competition » نشسته است که این بخش متمرکز روی فیلم های بلند سه کشور آلمانی  زبان، سوئیس،اتریش و آلمان  است.
امسال مدیر هنری  این فستیوال  «کریستین یونگن-Christian Jungen» است و این رویداد سینمایی از نخستین جشنواره هایی است که با اتمام قرنطینه در اروپا  بعد‌ از جشنوراه ونیز به صورت فیزیکی برپا شده است. «الیور استون» سال پیش رئیس هیات داوران جشنواره بود که از فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی تقدیر شد. امسال از «ژولیت بینوش» با اهدای تندیس طلایی جشنواره تقدیر ویژه ای خواهد شد. امسال سینمای ایران چهار فیلم در این جشنوراه دارد که فیلم مستند «مایا» ساخته مشترک «جمشید مجددی » و«آنسون هارتغورت» در بخش رقابت مستند جشنوراه شرکت می کند. این فیلم راجع به ببری به نام مایا در باغ وحشی در مشهد است.
از دیگر فیلم های ایرانی خارج از مسابقه می توان از فیلم های «شیطان وجود ندارد» ساخته محمد رسول اف و مستند «سایه های بی خورشید» ساخته مهرداد اسکویی نام برد که هر دو فیلم در بخش «خطوط مرزی» نمایش داده می شوند. همچنین منیژه حکمت با فیلم «بندر بند» نمایش ویژه ای در جشنواره خواهد خواهد داشت.
موثقی چندی پیش داور جشنوراه فیلم های تجربی «ویدئو ئکس» در سوئیس بود. او سال ۲۰۱۸ داوری جشنوراه نیون در سوئیس و سال قبل داوری جشنوراه فیلم لایپزیگ را در کارنامه دارد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 143292 و در روز جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۶:۳۰
2024 copyright.