جشنواره فیلم توکیو در دوران کرونایی چگونه برگزار می‌شود؟

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم توکیو امسال به صورت فیزیکی اما با تغییراتی ساختاری به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار خواهد شد.

به گزارش سینماسینما به نقل از اسکرین، جشنواره بین المللی فیلم توکیو در کشور ژاپن با صدور بیانیه ای اعلام کرد دوره سی و سوم این رویداد سینمایی را به صورت فیزیکی و همراه با نشست ها و گفتگوهای آنلاین برگزار خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: «با برگزاری فیزیکی، جشنواره فیلم توکیو این امکان را برای سینمادوستان فراهم می‌کند تا لذت تماشای فیلم بر روی پرده سینما را بار دیگر تجربه کنند که بارقه امیدی برای آینده فیلم و سینماست. ما همچنین معتقدیم این جشنواره موجب افزایش همبستگی در جامعه بین المللی سینما می‌شود و درک جدیدی از فرهنگ تصویری پس از ویروس کرونا ایجاد می کند».

با توجه به چالش های ایجاد شده در پروازهای بین المللی همزمان با بحران جهانی کرونا، جشنواره فیلم توکیو امسال تمامی بخش های رقابتی خود را حذف کرده و بخش جدیدی به نام «Tokyo Premiere ۲۰۲۰» ایجاد کرده که ترکیبی از بخش های رقابتی بین المللی، آینده آسیا و سینمای ژاپن خواهد بود و شامل نمایش ۳۰ فیلم بین المللی از کارگردان کهنه کار و نوظهور سینمای جهان خواهد بود.

همچنین به جای هیات داوران، جشنواره فیلم توکیو امسال یک جایزه به انتخاب مخاطبان به فیلم های حاضر در جشنواره اختصاص خواهد داد.

جشنواره فیلم توکیو ۲۰۲۰ از همکاری با جشنواره فیلم مستقل توکیو فیلمکس (Tokyo Filmex) نیز خبر داده، جشنواره ای که معمولا ماه نوامبر برگزار می‌شد اما امسال این رویداد سینمایی به صورت مستقل اما در غالب جشنواره فیلم توکیو برگزار می شود و شامل بخش رقابتی و نمایش های ویژه نیز است.

با این وجود مسئولان جشنواره فیلم توکیو و توکیو فیلمکس اعلام کرده اند برگزاری این رویدادهای سینمایی در صورت تضمین سلامتی مخاطبان، فیلمسازان و کارکنان جشنواره میسر خواهد بود و در صورت تغییر شرایط شیوع ویروس کرونا تصمیماتی درباره تعویق یا لغو این جشنواره ها گرفته خواهد شد.

سال گذشته و در سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو، فیلم «متری شیش و نیم» از سعید روستایی در بخش رقابتی اصلی، «پیرمردها نمی‌میرند» ساخته رضا جمالی و «قسم» از محسن تنابنده از سینمای ایران در بخش “آینده آسیا” حاضر بودند و در پایان سعید روستایی و نوید محمدزاده برای فیلم «متری شیش و نیم» به ترتیب دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد را از آن خود کردند و رضا جمالی هم جایزه اصلی بخش “آینده آسیا” را گرفت.

سی و سومین جشنواره فیلم توکیو از تاریخ ۳۱ اکتبر تا ۹ نوامبر (۱۰ تا ۱۹ آبان) در ژاپن برگزار می شود.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 140203 و در روز پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۲:۱۷
2024 copyright.