جشنواره کلکته با فیلم «زرد» افتتاح می‌شود

«زرد» به کارگردانی مصطفی تقی زاده از ایران جشنواره فیلم «کلکته» را افتتاح می کند.

به گزارش سینماسینما، «زرد» ساخته مصطفی تقی زاده به تهیه کنندگی کامران مجیدی در بیست و سومین دوره جشنواره کلکته هند به نمایش در می آید و همچنین فیلم افتتاحیه این رویداد است.

این فیلم که هم اکنون توانسته است در سینماهای تهران و شهرستان ها به فروش۵.۴ میلیارد تومانی دست یابد، در تازه ترین حضور خارجی در بخش نتپک جشنواره «کلکته» هند روی پرده می رود.

این جشنواره از تاریخ ۱۰ تا ۱۷ نوامبر، مصادف با ۱۹ تا ۲۶ آبان، در شهر کلکته‌ هندوستان برگزار می‌شودبیست و سومین جشنواره فیلم کلکته از ١٩ تا ٢۶ آبان در کشور هند برگزار خواهد شد و نکته جالب درباره این جشنواره تاریخ ثابت و غیر قابل تغییر این رویداد است که همواره از ١٠ تا ١٧ نوامبر برپا می شود در حالی که تمامی جشنواره های دنیا با توجه به روزهای هفته و برگزاری مراسم اختتامیه در روزهای شنبه و یکشنبه، تغییر تاریخ دارند. بخش مسلبقه اصلی جشنواره شامل ١۴ فیلم و از جمله “کوپال” ساخته کاظم مولایی است و ملک جهان خزایی، طراح صحنه و لباس کهنه کار سینمای ایران در میان اعضای هیات داوری این بخش قرار دارد. در بخش سینمای بین الملل جشنواره، فیلم های “زرد” ساخته مصطفی تقی زاده و “آیه های فراموشی” ساخته علیرضا خاتمی و محصول فرانسه، آلمان،هلند و شیلی به نمایش در خواهند آمد و فیلم “زرد” به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره هم انتخاب شده است.

«زرد» پیش از این با دریافت چهار جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن، نماینده سینمای ایران در سال جاری در جشنواره های جهانی بوده است.

پخش خارجی این فیلم برعهده مرجان علیزاده است.

 بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، شهرام حقیقت دوست، بهاره کیان افشار، آناهیتا درگاهی، علیرضا استادی، امیرعلی نبویان، متین ستوده، مرتضی تقی زاده، علی صالحی، شهروز دل افکار، حسین نائینی، رضا شمس الدین، فرهاد مهدوی و حسین مهری در «زرد» به ایفای نقش می پردازند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 71603 و در روز چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۲:۳۴
2024 copyright.