جشن مستقل سینمای مستند ایران برگزار نمی‌شود

هیات رئیسه جشن مستقل سینمای مستند ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل شیوع کرونا امسال این جشن برگزار نمی‌شود.

به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی انجمن، متن بیانیه به شرح زیر است:

تاکنون یازده دوره از جشن سینمای مستند ایران را پشت سر گذاشته‌ایم و امسال در آخرین سال این سده­ خورشیدی، در تدارک و فراهم‌آوری زمینه­‌های برگزاری دوازدهمــــین دورهٔ این جشن بوده‌ایم. وعـــــدهٔ ما برای برگزاری دوازدهمین جشن، تابستان نــــود و نه بود. شبی که با مودّت، گردهمایی باشــــکوه خود را برگزار کنیم و بهترین­‌ها و برگزید­گان سینمای مستند را بشناسیم. امّا هم­چنان که می­‌بینید و می­‌دانید، فراگیری ویروس کرونا، ناگزیر، جهان و همهٔ ما را وادار به توقّف کرد.
اعضای هیات رئیسهٔ جشن سینمای مستند، به همراه دو هیات مدیرهٔ انجمن صنفی کارگردانـــان و تهیّه­ کنند­گان و نیز رئیس جشن، در رایزنی­ و هم­ اندیشی با یکدیگر به این نتیجه رسیدند که تدارک و برگزاری دور دوازدهم، با وضعیت موجود همخوان و سازگار نیست از دایر شدن دبیرخانه، تا شـب برگزاری اختتامیّه.
از اینروی هرگونه تلاش برای برپا داشتن مراسمی هم­چون دوره‌های پیشین، امکان­‌پذیر نخواهد بود. و حتّی به فرض تغییر شرایط فعلی و رفع زودهنگام فراگیری این بیماری، شرایط اجتماعی و نیز روحی ما و جامــعه نمی­ تواند پذیرای برگزاری هیچ جشنی باشد.
ما مستندسازان، همواره هم‌­نفسان جامعهٔ خود بوده­‌ایم و هستیم. هم­دلان مردمـــــانیم. جشن ما به روزی و روزگاری برگزار خواهد شد که هنگامهٔ جشن و شادمانی برای همـگان باشد. به دوره‌ای که امنیّت و آرامش، نصیب تمامی مردمان شود و موج درد­ها و رنج­ های این ­چنینی فروبنشیند.
امّا امید و آرزویمان این است که سال یکــــهزار و سیصد و نود و نه، سالی که با تعب و رنج آغاز شد، پایانی خوش بیابد و بتوانیم در آستانهٔ سدهٔ نو خورشیدی، فراخوان دوازدهمــــــین جشن مستقل سینمای مستند ایران را منتشر کنیم.
حتماً تا آن زمان می­‌کوشیم که در پایــگاه اینترنتی جشن، و نیز در صفحه­‌های  فضای مجازی با شما در ارتباط بمانیم.
به امید دیدار در دوازدهمین دورهٔ «­جشن مستقل سینمای مستند ایران» به سال یکـهزار و چـهارصـــد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 137374 و در روز یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۵:۱۵
2024 copyright.