جمعی از مدیران و اهالی تئاتر درگذشت پرویز پورحسینی را تسلیت گفتند/ هنر ماندگارش روی خاک مقدس صحنه‌های آفرینشِ نمایش، تا ابد باقی‌ست

مدیران و اهالی تئاتر با انتشار پیام هایی درگذشت پرویز پورحسینی را تسلیت گفتند.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت پرویز پورحسینی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.

پیام آشنا به این شرح است:

«بیش از سه‌ماه از رونمایی کتاب «ماندگاران صحنه ۲»؛ زندگی‌نامه پرویز پورحسینی و همزمانی آن با تولد ۷۹ سالگی این بزرگمرد دنیای صحنه و تصویر نمی‌گذرد و چه اندوه‌بار است که به همین فاصله کوتاه از زادروزش، سوگوار درگذشتش شده‌ایم.

مرد بزرگی که هیچ از انسانیت، اخلاق، ادب و هر آن‌چه شایسته نشاندن نام «استاد» پیش از نام نامدارش بود کم نداشت، بر صحنه و در دنیای تصویر خوش می‌درخشید و کارنامه کاری‌اش مزیّن به همکاری با نام بزرگان هنر این مرزوبوم بود.

درگذشت این پیشکسوت دنیای هنر را به خانواده محترم ایشان، شاگردان، دوستداران، علاقه‌مندان و تماشاگرانش تسلیت می‌گویم. جایگاهش در نزد پروردگار رحمان و رحیم نیکو و بلندمرتبه باد.»

همچنین معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت پرویز پورحسینی را تسلیت گفت.

سیدمجتبی حسینی نوشته است: امید داشتیم که پرویز پورحسینی به سلامت از بستر بیماری بیاید اما افسوس که بازیگر و هنرمند ارزشمند کشورمان را از دست دادیم، و اندوه بزرگ دیگری جامعه فرهنگ و هنر و ایران را به سوگ نشاند. پورحسینی چند دهه به استمرار در عرصه هنر نقش ایفا کرد و به حرکت و بالندگی تئاتر و سینما و هنر ایران کمک کرد. پورحسینی از ماندگاران صحنه هنر ایران است و نام و یاد و هنرش در یاد و جان مردم ماندگار است.

درگذشت این هنرمند گرانقدر را به خانواده گرامی و هنرمندان و هنردوستان تسلیت می گویم و برای زنده یاد پورحسینی علو درجات را از درگاه خداوند خواستارم.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر جمعه هفتم آذر ماه با انتشار متنی ضایعه درگذشت استاد پرویز پورحسینی بازیگر توانمند و محبوب تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان را تسلیت گفتند.

در متن منتشر شده از سوی مدیریت و کارکنان تئاتر شهر آمده است:

به نام خداوند مهربانی که بازگشت همه به سوی اوست.

صبح روز جمعه هفتم آذرماه، وقتی آسمان خدا از ابرهای پاییز با طعم باران پوشانده شده بود ؛ ناگاه خبر رسید که یکی از جاودانه های تئاتر این سرزمین، استاد پرویز پورحسینی عزیزمان بعد از هفته ها ایستادگیِ مردانه در برابر ویروسِ نحسِ کرونا، به دیدار آفریدگارش شتافت.

حقیقتا او بهانه‌ای بود برای روشنای چراغ تئاتر این سرزمین.

بی گمان «بازیِ در صحنه» با هنر مثال زدنی، کلام و فهم خردمندانه مرحوم پورحسینی و بسیاری از هم نسلانش، تاثیری شگرف در پویایی هنر نمایش ایران عزیزمان داشت و دارد.

زبان توصیف، از پس فراق یکی از دردانه های تئاتر ایران ، کار دشواری است، اما اهالی تئاتر شهر و همه هنرمندان شریف و یگانه اش در این سال ها می دانستند و می دانند که پرویز پورحسینی، استاد پرویز پورحسینی عزیزمان یکی از ستاره های درخشان عرصه ای است که چراغ راهش بزرگانی چون او بودند و هستند.

بدون هیچ تردیدی بر این باوریم اگر جسم او امروز و در این روزهای تلخ به دیدار معبودش شتافته، اما هنر ماندگارش روی خاک مقدس صحنه های آفرینشِ نمایش، تا ابد بر تارک فرهنگ و هنر این سرزمین باقی خواهند ماند.

مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر با نهایت تاثر و تاسف ضایعه درگذشت استاد پرویز پورحسینی را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری ایرانِ عزیز تسلیت گفته و آرزومند سلامتی برای یکایک مردم و هنرمندان شریف کشورمان است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 145868 و در روز جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۲:۵۰
2024 copyright.