جنتی: «یالثارات» به طور موقت اجازه انتشار دارد!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مواضع این وزارتخانه در قبال هفته‌نامه «یالثارات» تغییری نداشته است گفت این نشریه به طور موقت اجازه انتشار دارد.

به گزارش سینماسینما، علی جنتی در حاشیه برگزاری مراسم پایانی جایزه «پروین اعتصامی»‌ در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این‌باره توضیح داد: عقب‌نشینی نکردیم؛ فقط در یک مورد عقب نشستیم. آقای نوش‌آبادی (سخن‌گوی وزارت ارشاد) گفته بود پرونده را به قوه قضاییه نفرستادیم. لغو پروانه یالثارات به خودش ابلاغ شده بود که تنها باید همین اتفاق می‌افتاد. کسی حق انتشار لغو پروانه را نداشت. مسئولان یالثارات در خصوص این موضوع شکایت کرده و موقتاً اجازه انتشار گرفته‌اند.

او همچنین اظهار کرد: قوه قضاییه اختیارات و قوانین خودش را دارد. مشکل خاصی نیست و سعی داریم با مقامات عالی قوه قضاییه تفاهم کنیم که تنش‌ها کمتر شود.

جنتی در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر نداشتن نشست‌های رسانه‌ای به صورت مداوم متذکر شد: آیا بقیه وزرا پیش از من نشست داشته‌اند و آیا باقی وزرا هم سخنگو دارند؟ سخنگوی ما هر هفته مرتباً پاسخگوی مسائل است. اگر سوالی باشد ایشان پاسخ خواهند داد. البته من هم علاقه‌مند هستم نشست مطبوعاتی داشته باشم که به احتمال زیاد در هفته دولت با حضور رسانه‌های خارجی که در ایران دفتر دارند چنین نشستی برگزار خواهد شد. همچنین من در مراسم‌ مختلف حضور دارم و پاسخگوی سوال شما خبرنگاران هستم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این جایزه پروین نیز اظهار کرد: پروین شاعر فخیمه بود و خوشبختانه می‌بینیم زنان ایران در همه بخش‌ها بخصوص در شعر و ادبیات گام‌های بلندی برداشته‌اند و همدوش مردان ادیب وارد صحنه شده‌اند. خوشبختانه این جایزه به نام پروین اعتصامی گذاشته شده که یکی از بزرگ‌ترین شاعران قرن ماست.

ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 23568 و در روز سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۸:۰۹
2024 copyright.