جنجال قرص‌های آبی و قرمز/ «ماتریکس» دستمایه دعوای سیاسی ایوانکا ترامپ و ایلان ماسک

یکی از کارگردانان فیلم سینمایی «ماتریکس» به ایوانکا ترامپ و ایلان ماسک برای نقل قول از این فیلم در قالب دعواهای سیاسی، اعتراض کرد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، لیلی واچوفسکی از اینکه ایلان ماسک و ایوانکا ترامپ از «ماتریکس» نقل قول کرده‌اند خشنود نیست.

دیروز (یکشنبه) صبح ایلان ماسک مالک شرکت بزرگ تسلا در توییتر پیامی منتشر کرد با این مضمون که «قرص قرمز را بردار» و یک ایموجی گل سرخ هم در انتهای پیامش گذاشت.

بیشتر علاقه‌مندان سینما می‌دانند که این عبارت ارجاعی به فیلم پرفروش «ماتریکس» ساخته واچوفسکی‌ها دارد. در فیلم مورفیوس با بازی لارنس فیشبورن به قهرمان فیلم «تئو» با بازی کیانو ریوز می‌گوید که او دارد به صورت همزمان در یک کامپیوتر زندگی می‌کند. وی به نئو یک حق انتخاب می‌دهد: یک قرص آبی بردارد و راه خودش را برود و همه چیز را فراموش کند یا یک قرص قرمز بردارد و حقیقت را درباره ماتریکس و واقعیت جعلی زندگی در آن بفهمد.

در هر حال این عبارت «قرص قرمز را بردار» اکنون در خرده فرهنگ اینترنت معنای جدیدی به خود گرفته و معمولاً به عقاید سیاسی محافظه‌کارانه اشاره دارد. این عبارت اکنون به معنی تغییر مسیر سیاسی به سمت جناح راست است و در حال حاضر در انجمن‌های اینترنتی اشاره به دونالد ترامپ یا گروه‌های حقوق بشری دارد.

توییت ماسک با جنجال زیادی در اکانت‌ها روبه رو شد و بیش از ۱۹۰ هزار لایک تا غروب دیروز خورد.

پس از آن ایوانکا ترامپ هم توییت کرد: بردار!

این باعث شد در نهایت واچوفسکی بنویسد: لعنت به هر دوتای شما!

ماسک به توییت‌های عجیب شهرت دارد و هفته پیش در رسانه‌های اجتماعی تهدید کرد که مکان کارخانه بزرگ تسلا را جابه‌جا می‌کند و آن را از کالیفرنیا به استان‌های دیگری که اجازه کار دارند می‌برد.

لانا واچوفسکی که خواهر لیلی است اکنون در حال ساخت قسمت چهارم «ماتریکس» است و این فیلم را با بازی کیانو ریوز و کری-آن ماس جلوی دوربین می‌برد. این فیلم در اواسط فیلمبرداری خود بود که به دلیل شیوع کرونا کار ساخت آن متوقف شد و این تیم هفته پیش هشت هفته به تولید اضافه کرد و امیدوار است تا کار ساخت در ماه جولای (تیر) از سر گرفته شود.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 136018 و در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۴:۰۹
2024 copyright.