اختصاصی سینماسینما/ جیپسی کینگ فقط یک برند است

جیپسی کینگ در ایراننشست خبری اعضای گروه جیپسی کینگ عصر روز دوشنبه ۲۴ مردادماه در رستوران تیفانی با حضور عوامل برگزار کننده برگزار شد.

به گزارش سینماسینما، در ابتدای این نشست خبری، پابلو ریز به تاریخچه شکل گیری گروه اشاره کرد و گفت: پدرم با نام خوزه ریز این گروه را با نام لاست ریزه که برگرفته از نام فامیلی بود انتخاب کرد، آن زمان هنوز جیپسی کینگی وجود نداشت. تهیه کنندگی آثار بر عهده یک فرد مراکشی با نام چیکو بود و بعد از اینکه پدر دچار سرطان حنجره شده و در مدت کوتاهی از دنیا رفت بخاطر بزرگتر بودن سرپرستی و رهبری گروه به من رسید.
وی افزود: آن زمان نیکولا برادرم خیلی کوچک بود و به جرات می گویم من بودم که برای اولین بار گیتار به دست او داده و موسیقی را یاد  دادم. تمام اعضای گروه از اهل خانواده بوده و دو خاندان بالی آلدو و ریزها باهم میکس شده و اعضای گروه با نام جیپسی کینگ شکل گرفت. در حقیقت این اسم مخفف شده از سلطان کولی ها که همان پدر ما باشد به زبان اسپانیایی بود. جیپسی کینگ فقط و فقط یک برند بوده و هست.
او ادامه داد: تمام کارهای ما از سال ۱۹۸۵ تا به امروز با برند جیپسی کینگ روی سی دی، صفحه و یا کاست ضبط شده و باز هم تاکید می کنم که این فقط یک مارک بوده است. پدر من در گروه همیشه به جوانترها فرصت استعدادیابی می داد و من نیز در گروه سعی کردم همین روش را پی بگیرم.
ربز به قطعه معروف گروه اشاره کرد و گفت: این قطعه در حقیقت ساخته کانوت ریز هست و آن زمان نیکولا بخاطر عشقی که به دختری با نام نادیا داشت داده شد تا بخواند، او این قطعه را اجرا کرده و بعدها با نادیا نیز ازدواج کرد. ما در گروه خواننده ثابت نداریم  و همه با همکاری با یکدیگر قطعات را می خوانیم. بعد از مرگ پدر تمامی حقوق مادی و معنوی این گروه به من رسید. وقتی قرار باشد کاری بسازیم با همفکری یکدیگر ساخته و پرداخته می شود.
این هنرمند همچنین گفت: متاسفانه در ایران تاریخچه گروه از بعد از این آهنگ شناخته شده و هیچکس از گذشته مطلع نیست و نمی داند که تمامی حقوق همین آهنگ متعلق به من است.از دلایل قطع همکاری من و نیکولا همانطور که گفتم این بود که من مانند پدرم اعتقاد به حضور جوان ترها و کشف استعدادهای آنان داشتم و به همین خاطر این جدایی شکل گرفت.
ایرین مدیر روابط عمومی این گروه که از ابتدا با این گروه همراه بوده می گوید: این گروه در نیویورک بود و توی ونجلیس برای اولین بار این افراد را وارد اروپا کرد و به دنیا شناساند.همه متعجب بودند و برای آنها این حرکت خیلی ریسک پذیر بود اما ونجلیس به اعضا معتقد بود و به باورش رسید و موفق شد.
وی افزود: برای ما اجرا در شش سئانس مداوم اجرا بسیار سخت و طاقت فرسا بود اما بخاطر احترامی که به مخاطبانمان در ایران داشتیم این کار را پذیرفتیم. ما واقعا از مردم انرژی گرفتیم و لذت بردیم.ما بخاطر احترام به مردم ایران هم قطعه “سلام و علیک” را اجرا کردیم.

محمدرضا خانزاده مدیر موسسه فرهنگی هنری «اکسیر نوین» و شاهرخ بحر العلومی مدیر موسسه «پرشیا فیلم» برگزارکنندگان کنسرت گروه اسپانیایی در ایران نیز در رابطه با حاشیه های پیش آمده این برنامه ها معتقدند: «گروهی که به تهران آمدند عمده اعضای اصلی گروه جیپسی کینگز هستند. کما اینکه این گروه یکسری اختلافات با هم دارند که به طور حتم به ما ارتباطی ندارد اما در مورد آقای پاول باید بگوییم که این هنرمند یکی از اعضای گروه اصلی است که ما خوشحالیم در این کنسرت از وی به عنوان یک اسطوره که پایه گذار گروه جیپسی کینگز نیز بوده، استفاده کردیم .

هزینه های این کنسرت بسیار بالا بود و ما به هیچ عنوان قصدی برای سود مالی نداشتیم. مطمئن باشید هدف ما یک کار فرهنگی بود که دوست داشتیم گروه های خارجی نیز حضور فعال تری در ایران داشته باشند و با فرهنگ ما آشنا شوند و به هر صورت خوشحالیم که مردم هم از اجرای این کنسرت ها رضایت داشتند و مسوولان هم از چنین برنامه ای خشنود بودند. به اعتقاد ما همین استقبال نشانگر رضایت مندی مخاطبان بوده که باعث خوشحالی ما هم است. به هر حال خاستگاه موسیقی فلامنکو در ایران است و این گروه نیز که علاقه مندی زیادی به فرهنگ و هنر ایرانی داشته دوست داشت از نزدیک با این فضای ارزشمند آشنا شود.»

عکس‌ها از: آنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 24235 و در روز سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۷:۱۷
2024 copyright.