جی.جی آبرامز نمی‌خواست کارگردان «جنگ ستارگان» شود

۱۵-۱۲-۲۰-۸۵۰۹۳۵۰۰کارگردان «جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد» اعلام کرد که تصمیم نداشته کارگردانی این اثر سینمایی را بپذیرد.

 به گزارش سینماسینما،  جی.جی آبرامز در ابتدای امر پیشنهاد کارگردانی قسمت هفتم سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» را نپذیرفت. این خبر درست زمانی رسانه‌ای شد که شرکت دیزنی اعلام کرد«جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد» پنج‌شنبه و جمعه بیش از ۲۵۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است و می‌رود تا رکورد فروش افتتاحیه تاریخ سینما در آمریکای شمالی را به نام خود ثبت کند.

این کارگردان ۴۹ ساله که به گونه‌ای موفق «جنگ ستارگان» را به سینما بازگردانده است در هنگام دریافت پیشنهاد کارگردانی این اثر به کاتلین کندی رئیس لوکاس فیلم گفته بود که گمان نمی‌کند که این فیلم پروژه‌‌ای مناسب برای او باشد.

آبرامز در این باره به مجله تایمز گفت : «هنگامی که کاتلین کندی با من تماس گرفت و این پیشنهاد را مطرح کرد، با نگاه به کارنامه کاری خود احساس کردم که پذیرفتن این پیشنهاد ایده‌ی نادرستی است.»

در هر حال او پس از اینکه این پیشنهاد را با همسرش در میان گذاشت، قانع شد که کارگردانی «نیرو برمی‌خیزد» را قبول کند. فیلمی که به اعتقاد بسیاری توان شکستن رکورد فروش «آواتار» را دارد. همسرش به او گفته بود که اگر این پیشنهاد را رد کند در آینده پشیمان خواهد شد.

این فیلم در حال حاضر رکورد فروش روز نخست افتتاحیه را در سینماهای بریتانیا به نام خود ثبت کرده است. «جنگ ستارگان» رکورد فروش روز نخست افتتاحیه در سینماهای آمریکای شمالی را نیز شکست.

انتظار می‌رود که فیلم «جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد» در پایان تعطیلات آخر هفته به فروشی برابر با ۲۲۵ میلیون دلار در بازار سینمای آمریکای شمالی دست یابد که در این صورت رکورد فروش ۲۰۸٫۸ میلیون دلاری «دنیای ژوراسیک» را خواهد شکست. دیزنی اعلام کرده است که سالن‌های سینما به دلیل تقاضای بالا سانس‌های اضافی برای نمایش فیلم در نظر گرفته‌اند.

آنتونی دی‌کلمنته تحلیل‌گر نورما سکیوریتز گفت که پس از تماشای فیلم به این نتیجه رسیده که «نیرو برمی‌خیزد» قابلیت شکستن رکورد ۲٫۸ میلیارد دلاری «آواتار» در سینماهای جهان را دارد.

این فیلم پنجشنبه در سینماهای خارج از آمریکای شمالی بیش از ۷۲ میلیون دلار فروخت. این در حالی است که نمایش فیلم در سینماهای چین به عنوان دومین بازار بزرگ سینمای جهان از ماه آینده آغاز خواهد شد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 7844 و در روز یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۲:۰۸
2024 copyright.