حاشیه نگاری جشنواره جهانی فیلم فجر / وقتی میهمانان جشنواره بعد از تماشای «یتیم‌خانه ایران» به کاخ گلستان می‌روند

۹اکران با تاخیر فیلم «یتیم خانه ایران‌»، بازدید از مدرسه دارالفنون،‌ برپایی مهمانی شام با حضور هنرمندان داخلی و خارجی و… از جمله رویدادهای سومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر بود.

به گزارش سینماسینما،‌ سومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی برگزار شد که در گوشه و کنار افراد زیادی درباره حضور فیلم «فروشنده» در جشنواره فیلم کن به گفت و گوهای دوستانه می‌پرداختند به طوری که این اتفاق در جشنواره جهانی فیلم فجر بسیار پررنگ بود.

از جمله اتفاقاتی که روز سوم اردیبهشت ماه در جریان برگزاری جشنواره رخ داد‌، اکران با تاخیر فیلم «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی بود، این فیلم که پیش از این هم در جشنواره ملی فجر به دلیل آنچه که مشکلات فنی گفته شده بود، اکران نشد‌، قرار بود روز جمعه سوم اردیبهشت ماه در جشنواره جهانی فجر به نمایش در بیاید اما دوباره اعلام شد که این فیلم به دلیل برخی مشکلات فنی اکران نمی‌شود و به جای آن فیلم «برادرم خسرو» به نمایش درآمد. از آنجا که برادرم خسرو» دو نمایش دیگر هم در روز گذشته داشت‌، با اضافه شدن این سانس در مجموع سه بار در سومین روز جشنواره پخش شد.

اما در نهایت «یتیم‌خانه» در واپسین ساعات شامگاه گذشته ۳ اردیبهشت ماه پخش شد.

عصر روز گذشته هنرجویان کارگاه‌های دارالفنون با همراهی مهمانان خارجی از مدرسه دارالفنون بازدید کردند، آنها در ادامه به ضیافت شام جشنواره در کاخ گلستان رفتند.

هرچند انتظار می‌رفت علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این ضیافت حضور داشته باشد‌ و از آنجا که این مدیر تا کنون به جشنواره نیامده است این انتظار پررنگ‌تر شده بود‌، وزیر فرهنگ همچنان در جشنواره غایب بود و در این ضیافت نیز حضور نداشت.

در این برنامه مدیرانی همچون حجت‌الله ایوبی‌ رئیس سازمان سینمایی‌، علیرضا تابش مدیر بنیاد سینمایی فارابی ‌، حبیب ایل بیگی رئس شورای نظارت و ارزشیابی‌، جعفر صانعی مقدم‌، در کنار رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر‌، رضا کیانیان‌ رئیس کاخ جشنواره‌، سیف‌الله صمدیان‌ مسئول رویدادها و نمایشگاه‌های جشنواره‌، مازیار میری مدیر بخش دارالفنون همراه با هنرمندانی همچون ابوالحسن داودی ‌، محمد بزرگ‌نیا‌، ابراهیم مختاری‌، فریدون شهبازیان مرتضی رزاق کریمی‌، رضا درمیشیان،‌ محمد احمدی‌، سروش صحت‌، حسن یکتا پناه‌، ساعد نیک‌ذات‌، حسین ترابی‌، محمد مهدی طباطبایی نژاد‌، عبدالله اسکندری‌، گلاب آدینه‌، جمشید محمودی‌، محمد سریر‌، افسانه چهره‌ آزاد و … میزبان شرکت کنندگان و هنرمندان خارجی جشنواره بودند.

ایوبی در سخنانی به همه حاضران خوش آمد گفت.

همچنین ساکاروف از جمله مهمانان روسی جشنواره از جشنواره جهانی فیلم فجر قدردانی کرد چرا که باعث شده بود از نزدیک ایران را ببینند.

وی گفت: بسیار خوشحالم که با حضور در این جشنواره می‌توانم از نزدیک به چشمان ایرانیان بنگرم و با دیدنشان احساس خوبی داشته باشم.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 15027 و در روز شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۸:۰۱
2024 copyright.