حاشیه های «طراح پوستر» جشنواره فیلم فجر

یک هنرمند گرافیست معتقد است، معمولا ایده‌پرداز اصلی و مدیر هنری به‌عنوان «طراح پوستر» معرفی می‌شود، اما اگر فرد فقط صاحب ایده اولیه باشد، باید روی رسیدن به نام طراح و معرفی او توافق شود.

به گزارش سینما سینما، مصطفی اسداللهی  درباره حاشیه به‌وجود آمده درباره معرفی طراح پوستر سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: گاهی پوستر، یک طراح اصلی و مدیر هنری دارد که با یک تیم طراح تصویرساز یا خطاط، پروسه‌ی طراحی آن را به اجرا درمی‌آورد. در این صورت ایده‌پرداز اصلی و مدیر هنری به‌عنوان طراح پوستر معرفی می‌شود.

او ادامه داد: در این موارد مرسوم است که در امضای پوستر و معرفی عوامل آن، علاوه بر نام طراح اصلی و مدیر هنری، نام تصویرساز و خطاط یا حتی عکاس هم ذکر شود.

اسداللهی همچنین بیان کرد: گاهی هم ممکن است در تولید پوستر، یک «مدیر خلاقیت» حاضر باشد که فکر اولیه را بدهد و افراد دیگری این ایده را به اجرا درآورند. مدیر خلاقیت معمولا مضمونی را برای پوستر یک جشنواره خاص ارائه می‌کند که محور اصلی کار باشد و اگر خودش به‌طور مشخص روی پروژه مدیریت نداشته باشد، نمی‌توان او را به‌عنوان مدیر هنری معرفی کرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در اینجا اجراکننده‌ی طرح، آن را پیش می‌برد. در این موارد معمولا از قبل، توافق‌هایی بین مدیر خلاقیت و اجراکننده‌ی طرح می‌شود تا مشخص باشد که در نهایت، پوستر به نام چه کسی معرفی شود و امضای چه کسانی پای آن باشد.

این گرافیست همچنین گفت: در معرفی پوستر باید این مسائل رعایت شود؛ معمولا کسانی که ایده می‌دهند، اجرا می‌کنند یا از عکس گرفته‌شده توسط آن‌ها در پوستر استفاده می‌شود، در آن پوستر سهیم هستند و حق دارند.

در مراسم رونمایی از پوستر سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر «مجید برزگر» به‌عنوان طراح این پوستر معرفی شد که این اقدام،  واکنش تصویرگر پوستر جشنواره – بزرگمهر حسین پور را درپی داشت.

منبع : ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 9024 و در روز سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۲:۵۵
2024 copyright.