حامد ذبیحی در پاسخ به سینماسینما / صدای بحرانی به جناب‌خان جان داد

حامد ذبیحیسینماسینما،علی پاکزاد – حامد ذبیحی عروسک‌گردان جناب‌خان معتقد است تنها کسی که توانست عروسک جنان خان را به این شهرتی که شاهد هستیم برساند کسی غیر از محمد بحرانی نیست و به همین دلیل حق معنوی زیادی نسبت به این عروسک دارد.

به گزارش سینماسینما، یکی از کسانی که بیش از دیگران از حاضر نبودن جناب خان در فصل چهارم برنامه «خندوانه» غمگین است، کسی جز حامد ذبیحی عروسک‌گردان جناب‌خان نیست.

ذبیحی در گفت‌و‌گو با سینماسینما درباره شرایطی که در «خندوانه» به وجود آمده است، گفت: «اتفاقات اخیر حاوی چند پیام است. این میان یک محرک‌هایی وجود دارد و در عین حال موانعی هم هست. من اگر از لحاظ روحی و حسی به موضوع جناب‌خان نگاه کنم قطعا تحت فشار زیادی قرار می‌گیرم. زیرا ارتباط خوبی با این عروسک تا به امروز داشته‌ام.»

او ادامه داد: «از لحاظ حرفه‌ای هم همین طور است ما باید با عروسکی که آن را می‌گردانیم ارتباط خوبی داشته باشیم. از لحاظ معنوی من به عنوان گرداننده عروسک جناب‌خان حقی را برای خود متصور هستم. اما قطعا از لحاظ حقوقی چنین حقی ندارم .حس، زمان و انرژی برای کسی مالکیت به همراه نمی‌آورد.

او ادامه داد: «نبود جناب‌خان در فصل چهارم «خندوانه» قطعا ناراحت کننده است. این شبیه جدایی یک پدر از فرزندش است. شما عروسکی را مجاب به کاری می‌کنید که به هیچ وجه برایش خوب نیست. «خندوانه» بدون جناب‌خان قطعا متضرر خواهد شد. مثل اینکه برنامه نود را بردارید و برنامه دیگری را جایگزین آن کنید. نمی‌توانم بگویم که مردم با این موضوع کنار می‌آیند و آن را می‌پذیرند. اگر جناب‌خان نباشد باید ببینیم که چه اتفاقی رخ می‌دهد.

گرداننده جناب‌خان درباره حق و حقوقی که نسبت به این عروسک وجود دارد گفت: «این موضوع واقعا ناراحت کننده است. بیشترین ارتباط را با این عروسک داشتم. اما اکنون از لحاظ حقوقی هیچ حقی را ندارم. تمام حقوقی هم که امروز برای ما وجود دارد از طریق محمد بحرانی و درایتی که به خرج داد شکل گرفت. محمد بحرانی جناب‌خان را به وجود آورد. حقی که امروز برای بنده و محمد بحرانی وجود داره فقط معنوی است و نه چیز دیگری. دوستان ابراز دارند که می‌شود عروسک دیگری را این میان جایگزین کرد، اما فکر نمی‌کنم تاثیر زیادی داشته باشد.»

ذبیحی اضافه کرد: «صدای محمد بحرانی باعث شد تا این عروسک شخصیت ویژه‌ای پیدا کند. اکنون شرایط به حدی بحرانی و پیچیده است که نمی‌توان چیزی را در این میان پیش‌بینی کرد. فقط می‌توان گفت که اکنون شرایط مساعد نیست. تا امروز تنها کسی که ما را حمایت کرد همین محمد بحرانی بود، اما از امروز به بعد معلوم نیست چه اتفاقی صورت گیرد. اکنون روند بسیار غیرمنطقی است زیرا دوستان در حال لجبازی با هم هستند.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 37407 و در روز پنجشنبه ۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۳:۲۴
2024 copyright.